REBELS DEL SWING

 

 

DOSSIER DE TREBALL

§        Feu una sinopsi de la pel·lícula

 

§        Feu una crítica artística de la pel·lícula segons el vostre punt de vista d’espectadors.

 

§        Quin tipus de música és el Swing? D’on és originària? Sabeu que és el Lindy Hop?

 

§        Per què els nazis persegueixen la música Swing i l’estètica dels seus afeccionats?

 

§        Sabríeu dir altres situacions en la història contemporània que el poder establert hagi prohibit, censurat o perseguit moviments musicals?

 

§        Thomas, un dels personatges, diu en diverses ocasions, nazi pel matí, Swing Kid  pel vespre. Què creieu que vol expressar amb aquesta frase?

 

§        És possible ser neutral en una situació extrema com a l’Alemanya nazi?

 

§        Hi ha una escena en què Arvid es nega a tocar música alemanya davant d’uns militars. Valoreu aquesta decisió.

 

§        El pastor protestant alemany Martin Niemuller Has va escriure aquesta poesia (atribuïda erròniament a Bertold Bretch)

 

“ Primer van agafar els comunistes,

i jo no vaig dir res perquè no era comunista.

Després es van endur els jueus, 
i jo no vaig dir res perquè no era jueu.

Després, van venir a buscar els obrers;
no vaig dir res, perquè jo no era obrer ni sindicalista.

Més tard es van ficar amb els catòlics,
i no vaig dir res perquè jo era protestant.

I quan, finalment, em van agafar a mi,
ja no quedava ningú per protestar ”

    

     Trobeu que  té alguna relació amb la pel·lícula? Expliqueu-la.

 

§        Per què creieu que en Thomas s’acaba sentint atret per les joventuts hitlerianes i per la ideologia nazi? Creieu possible que en la realitat es pugui donar la situació en què un fill denunciï els seus pares com ho fa Thomas? Com creieu que és possible arribar a una situació com aquesta?

 

§        Trobeu que hi ha algunes semblances entre els joves actuals i els de la pel·lícula?