BIBLIOGRAFIA

Desenvolupament d’un film, conceptes i vocabulari cinematogràfic, formats, etc.,

Romaguera, Joaquim; Riambau, Esteve; Lorente-Costa, Joan: El cinema a l’escola. Eumo Editorial Vic, 1986.

Juncosa, Xavier. El cinema. Crèdit variable. Enciclopèdia catalana. Barcelona 1997

La imatge electrònica, consells enregistrament, procés de producció.

Ferrés Prats. Joan. Per una didàctica del vídeo. Departament d’Ensenyament.1990

Diversos autors. El vídeo: estratègies i recursos didàctics. Departament d’Ensenyament 1999.

Arbués, Jesús; Hernández, Pedro. Aproximació al medi vídeo. Direcció General d'Ordenació i Innovació Educativa, 1990; [primera edició]

Juncosa, Xavier; Romaguera, Joaquim; Revilla, David; [il·lustrador] El cinema. Enciclopèdia Catalana,1997Vera, Anna; Vidal, Raquel; Llovet, Roger; Pacho, Patrícia; [il·lustradora] Fer vídeo. Crèdit variable interdisciplinari. Empúries Barcelona 1999

Fernández, Joseph.  La publicitat .Castellnou; [edicions], 1996 .Crèdit variable de l'àrea de llengua i literatura.

Maquinay Pomés, Aurora; Ripoll Sòria, Xavier. L'Educació àudio-visual. Departamentd'Ensenyament, 1995

Elsa audiovisuals a l’aula. La màgia de les imatges en moviment. Vídeo.. Departament d’Ensenyament.

Educació Audiovisual II. Dos videogrames Les eines de l’audiovisual i de la llanterna màgica al cinema. Vídeo. Departament d’Ensenyament. El primer conceptes tècnics: suports, càmares, formats, muntatge, etc. el segon la llanterna màgica, el cromàtrop, el zoòtrop etc.

ALBADALEJO NICOLAS, J. J. (1997): Educar en valores a través del cine. Murcia, DeJáudenes.

BALLÓ, J. i altres. (1985): Conèixer el cinema. Barcelona. Departament d'Ensenyament.Generalitat de Catalunya.

DE LA TORRE, S. i altres. (1996) : Cine formativo. Una estrategia innovadora para los docentes. Barcelona, Ediciones Octaedro.

FUNES, J. (1995) : Adolescència i educació en valors. Vela Major, 2, 33-36.

GUBERN, R. (1992) : Historia del cine. Barcelona, Lumen.

PORTER, M., i al. (1994): Las claves del cine. Barcelona, Planeta.

REY, Ll. MAQUINAY, A.: (1982-84) Cinema a l'escola (2 vols). Sta. Coloma de Gramanet. Ajuntament de Sta. Coloma. Casal el mestre.

ROMAGUERA, J. i altres. (1986) El cinema a l'escola. Elements per a una didàctica. Vic. Eumo.

VIDAL PELAZ, J. RUEDA, J.C. (eds): (2002): Ver cine. Los públicos cinematográficos en el siglo XX. Madrid, Rialp.

VV.AA. (1995): Cent anys de cinema. Perpectiva Escolar, 199. Barcelona, Publicació de R. Sensat.

VV. AA. (1993) : Como trabajar los contenidos procedimentales en el aula. Barcelona, MIE, nº8, ICE de la U.B i Graó Editorial,

VV.AA. (1996): Per a una didàctica dels mitjans àudio-visuals. Barcelona, Dpt. D’Ensenyament. Generalitat de Catalunya.

WOLF, M. (1994): Los efectos sociales de los media. Barcelona, Paidós.

D’altres fonts:

Propostes i orientacions, recursos videogràfics, biblioteca, ensenyament, formació del professorat : Drac Màgic: c/ Valencia, 248, pral 1ª 08007 Barcelona. Tèl: 93.2160004

Revistes cinematogràfiques de divulgació:

Cinema 2002, publicació mensual, Madrid. Primer març de 1975

Dirigido por, publicació mensual, Barcelona, primer octubre de 1972

Articles sobre didàctica, reportatges, actualitat i pràctica pedagògica, entrevistes, temes monogràfics, opinions, llibres sobre l’ensenyament:

Cuadernos de Pedagogia. Publicació mensual.

FilmHistoria, on line, (des de 1991) Parc Científic de Barcelona amb la col·laboració del Dpt. D’Història Contemporànea, UB

AADD. "Conèixer el cinema". Barcelona: Generalitat de Catalunya, 1985.

AADD. "El cinema a l'escola. Elements per a una didàctica". Vic: EUMO, 1986.

AADD. "Enciclopedia del Cine". Barcelona: Planeta, 1982.

Porter,M. "Història del cinema a Catalunya". Barcelona: Generalitat, 1992.

Rey, Ll.; Maquinay, A. "Cinema a l'escola. Materials de treball". 2 vols. Sta.Coloma Gramenet: Casal del mestre-Ajunt., 1982-84.

Wyver, J. "La imagen en movimiento". Valencia: Filmoteca valenciana, 1991.