POSSIBLE DESENVOLUPAMENT D’UNA SESSIÓ

 

Primer dia

 

FIXACIÓ D’OBJECTIUS

 

El/la coordinador/a del grup enceta la reunió per decidir l’organització i els objectius del dia.

§         Es farà un sol artefacte de cada proposta? O més d’un?

§         Quants aquest matí?

§         Veuen les parts del vídeo que poden ser interessant pel treball?

§         Naveguen per internet per cercar informació?

§         Materials necessaris

 

El/la secretari/a pren nota de les decisions

§         Decideixen treballar per parelles i cada una d’elles farà una joguina òptica.

§         Dos dels alumnes veuran els vídeos i els altres dos cercaran per internet?

§         Els sembla que avui podran dissenyar i construir dos dels artefactes? En funció de com vagi aquest matí prendran les decisions pertinents.

§         Es decideix els tipus de vinyetes que es dibuixaran.

 

El/la responsable del suport tècnic va a buscar  a secretaria, consergeria, aula habilitada, etc. el material necessari que hagi decidit el grup per poder portar a terme els projectes del matí.

 

El/la responsable del suport tècnic informàtic, proposa diferents tipus de formats per les figures a dibuixar en funció de la temàtica que hagi decidit el grup i si els dibuixos els fan a mà o informàticament. Si s’ha decidit que alguna de les tasques s’ha de fer informàticament, haurà de veure quin serà el millor programa o programes per dur-les a terme.

 

Alternativament els membres del grup aniran fent  fotografies per poder reflectir el procés de desenvolupament del projecte en la presentació.

 

POSADA EN COMÚ

Al final del dia, el coordinador modera la reunió, els membres del grup aporten el treball finalitzat o per acabar i es plantegen els objectius pel matí següent. Cadascú pren nota de les responsabilitats que tindrà al dia següent: materials que es necessitaran, cercar algun tipus d’informació complementària, CD per anar guardant les fotografies, les actes, el diari etc.

El secretari ho anota tot en el diari del grup.

 

TOT EL GRUP

Seria molt positiu que l’alumnat portés un diari durant el treball interdisciplinari. És un  bon instrument de treball, tant per la regulació com per l’autoregulació de l’aprenentatge. La seva lectura proporciona al professorat un context més ampli en el qual avaluar l’alumnat. El grup confeccionaria la memòria final amb les actes i els diaris de l’alumnat que el composa.