TREBALL INTERDISCIPLINARI

CONSTRUCCIÓ D’UNA PÀGINA WEB O CD-ROM SOBRE CINEMA

 

Curs: Quart d’ESO

 

Professorat que composa l’equip:

 

TEMPORITZACIÓ:

§         En dues o més tutories es farà la presentació del crèdit i la formació dels grups

§         Cinc dies de treball de grup i/o individual.

§         Un d’exposició del treball

 

HORARI

 

OBJECTIU

 Cadascun dels grups haurà de presentar un treball final per posar-lo a la web que inclourà el projecte escollit desenvolupat i una explicació de les etapes del treball, des del disseny fins al producte final i, a més, les informacions que cada alumne/a del grup hagi aconseguit en les seves recerques sobre cinema.

 

En el  treball interdisciplinari es treballarà amb dos agrupaments diferents:

§         Grup base 

§         Grup recerca

 

ORGANITZACIÓ DELS GRUPS

El grup treballarà en equip cooperatiu i cada component dins del grup tindrà una tasca assignada.:

§         Coordinador/a.

§         Secretària/i

§         Suport tècnic

§         Suport tècnic informàtic

 

 

 

PRIMERA PART DEL TREBALL.  EL GRUP BASE

El grup base estarà format per dues parelles. L’alumnat s’organitzarà en parelles i el professorat triarà i n’ajuntarà dues amb criteris de diversitat. Aquestes s’hauran de posar d’acord en escollir un projecte. Els tres primers dies, aproximadament tretze hores, l’alumnat haurà de treballar en el grup base el projecte que hagin escollit. Hi haurà un professor coordinador del projecte que recolzarà el grup durant el desenvolupament del treball.

Cada grup base haurà de triar un d’aquests projectes:

§         Construcció d’artefactes reproductors d’imatges

§         Reportatge sobre el treball d’interdisciplinari

§         Rodatge d’un anunci turístic del poble o barri.

§         Entrevista filmada a un actor, director etc.

§         Vídeo promoció del centre

§         Construcció de la pàgina web sobre cinema amb la informació i els projectes.

§         Reportatge amb fotografia digital del T.I: presentació i exposició.

§         Protocol d’organització de l’acte de presentació de la pàgina web i de les exposicions dels grups  tant dels base com els de recerca.

 

SEGONA PART DEL TREBALL. EL GRUP RECERCA

Els grups de recerca estaran formats per unes dotze persones procedents dels diferents grups base. La seva funció serà realitzar durant els dos últim dies, aproximadament deu hores, les recerques de cinema necessàries perquè el seu grup pugui incloure-les a la web. Aquesta informació caldrà recollir-la sota tres entrades:

§         Història del cinema

§         Cinema i tècnica

§         Estudi sociològic

 

Per facilitar la feina, l’alumnat escollirà d’entre un dels següents sis grups de recerca:

§         Història del cinema

o        Chaplin

o        Hitchcock

o        Tarantino

§         Cinema i tècnica

o        Zoòtrop 

o        DVD 

§         Estudi sociològic

o        Smeagol  

 

Bàsicament estaran a les aules d’Informàtica, biblioteca o aules habilitades per fer la recerca. El grup Smeagol farà part del seu treball fora del centre (enquestes).

 

 

 

 

PEL.LÍCULES

Durant el desenvolupament del treball, l’alumnat veurà dues pel·lícules, GATTACCA i Rebels del Swing, i les treballarà dins del grup base per, posteriorment, fer un debat

LLIURAMENT

Al final del treball cada grup base lliurarà un CD que haurà de contenir:

  • el projecte desenvolupat
  • una introducció d’aquest en francès o anglès
  • les informacions que cada alumne/a del grup hagi aconseguit en les seves recerques sobre cinema
  • els treballs sobre les pel·lícules
  • la memòria del treball

 

EXPOSICIÓ  

Tots els grups base faran una exposició que inclourà:

  • una breu valoració del desenvolupament del treball interdisciplinari
  • una presentació:

·                del projecte desenvolupat 

·                de les recerques de cinema

 

   Tots els treballs es posaran a la pàgina web, ara bé, a l’exposició de l’últim dia l’alumnat i el professorat conjuntament decidiran quina serà la primera proposta que visualitzarà el visitant a l’entrar a la pàgina web tant dels projectes com de les recerques.

 

AVALUACIÓ:

És un treball complicat per al nostre alumnat. Estan acostumats a treballar en projectes molt pautats que, sovint,  deixen poc marge a la improvització, les aportacions personals, etc. En aquest treball, si no anem amb compte, és possible que hi hagi alumnat que es perdi ja que són ells els que han  de “construir” el seu projecte.

Aniria bé que diàriament el professorat responsable del grup planifiqués les tasques conjuntament amb l’alumne/a  coordinador del grup base o amb l’alumnat del grup de recerca i que al final de la jornada lliuressin al professorat un resum de les feines realment realitzades.

El professorat hauria de fer un seguiment dels membres del grup: participació, aportacions, etc. Recordeu que no han de tenir tots necessàriament la mateixa qualificació en l’avaluació.

Ámbits d’avaluació

§         Grup cooperatiu.

§         Projecte.

§         Recerques 

§         Dossiers pel·lícules

§         Exposició oral: Individual i de grup

 

 

 

.