CONCRECIÓ
AVALUACIÓ |
Hem decidit avaluar competències clau o curriculars
(transversals), però també hauríem d’avaluar el treball final elaborat per
l’alumnat, en el nostre cas el projecte i la proposta d’entrades per la pàgina
web a més del treball fet en els dossiers de les pel·lícules. Com que la
majoria de les situacions es resolen en el si del grup no serà fàcil avaluar
les competències individuals, només serà factible si tenim molt clares les
responsabilitats de cadascú en els diferents rols que haurà adoptat l’alumnat
al llarg de la jornada: responsabilitat específica en el grup cooperatiu, feina
a fer dins el projecte i/o la tasca en el grup de recerca.
A les reunions del matí (fixació d’objectius) haurien de
quedar molt clares les tasques de cadascun dels membres del grup i en la posada
en comú al final de la jornada per poder saber el treball efectiu realitzat per
cada membre del grup. És clar que volem avaluar les competències emprades
durant el treball interdisciplinari, però en quins àmbits?
Àmbits on avaluarem les competències: Grup cooperatiu. Tasca
assignada en el grup (coordinador/a, suport tècnic informàtic, etc.) hauríem
d’avaluar el grau d’assoliment de les responsabilitats en el rol assumit dins
el grup. Projecte.
Responsabilitat
en el projecte (tasques assignades diàriament en el si del grup). Depenent
del projecte farem un tipus de seguiment o un altre però, bàsicament, hauríem
de poder esbrinar: primer si l’alumnat ha acomplert les seves
responsabilitats dins el projecte i, desprès, veure les competències que ha
anat utilitzant durant el desenvolupament d’aquest. Recerques (Smeagoul, Tarantino,
DVD, etc.). Haurem de tenir cura de la utilització de les fons d’informació,
de la utilització de l’ordinador, del format utilitzat, de la qualitat de la
informació recollida, de l’elaboració d’aquesta informació, etc. Haurem d’avaluar
amb atenció al grup Smeagol ja que donades les
seves especials característiques, valorarem uns ítems
diferenciats: disseny de l’enquesta, treball de camp, buidatge,
utilització del software, conclusions del treball, etc. Dossiers pel·lícules (grau d’implicació en el treball dels dossiers) Exposició oral: Individual i de grup |
Per tant l’avaluació tindrà dos
vessants: el primer d’avaluació de les competències individuals i les de grup,
i el segon d’avaluació del treball final presentat per cadascun dels grups.
AVALUACIÓ
INDIVIDUAL Fitxa de seguiment §
Treball
dins el grup cooperatiu §
Treball
dins el projecte, en el grup de recerca i en les pel·lícules. Autoavaluació de l’alumne/a Avaluació per part del grup de cadascun dels seus membres |
AVALUACIÓ GRUP Autovaluació del grup cooperatiu Avaluació del projecte. Producte final Avaluació de les recerques i de la presentació per penjar
a la web. Avaluació dels treballs de les pel·lícules: dossier Avaluació de l’exposició
oral del grup Avaluació per part del professorat del funcionament del
grup cooperatiu. |