CONCRECIÓ AVALUACIÓ

 

Hem decidit avaluar competències clau o curriculars (transversals), però també hauríem d’avaluar el treball final elaborat per l’alumnat, en el nostre cas el projecte i la proposta d’entrades per la pàgina web a més del treball fet en els dossiers de les pel·lícules. Com que la majoria de les situacions es resolen en el si del grup no serà fàcil avaluar les competències individuals, només serà factible si tenim molt clares les responsabilitats de cadascú en els diferents rols que haurà adoptat l’alumnat al llarg de la jornada: responsabilitat específica en el grup cooperatiu, feina a fer dins el projecte i/o la tasca en el grup de recerca.

A les reunions del matí (fixació d’objectius) haurien de quedar molt clares les tasques de cadascun dels membres del grup i en la posada en comú al final de la jornada per poder saber el treball efectiu realitzat per cada membre del grup. És clar que volem avaluar les competències emprades durant el treball interdisciplinari, però en quins àmbits?

 

 

Àmbits on avaluarem les competències:

 

*      Grup cooperatiu. Tasca assignada en el grup (coordinador/a, suport tècnic informàtic, etc.) hauríem d’avaluar el grau d’assoliment de les responsabilitats en el rol assumit dins el grup.

 

*      Projecte. Responsabilitat en el projecte (tasques assignades diàriament en el si del grup). Depenent del projecte farem un tipus de seguiment o un altre però, bàsicament, hauríem de poder esbrinar: primer si l’alumnat ha acomplert les seves responsabilitats dins el projecte i, desprès, veure les competències que ha anat utilitzant durant el desenvolupament d’aquest.

 

*      Recerques  (Smeagoul, Tarantino, DVD, etc.). Haurem de tenir cura de la utilització de les fons d’informació, de la utilització de l’ordinador, del format utilitzat, de la qualitat de la informació recollida, de l’elaboració d’aquesta informació, etc. Haurem d’avaluar amb atenció al grup Smeagol ja que donades les seves especials característiques, valorarem uns ítems diferenciats: disseny de l’enquesta, treball de camp, buidatge, utilització del software, conclusions del treball, etc.

 

*      Dossiers pel·lícules (grau d’implicació en el treball dels dossiers)

 

*      Exposició oral: Individual i de grup

 

 

 

Per tant l’avaluació tindrà dos vessants: el primer d’avaluació de les competències individuals i les de grup, i el segon d’avaluació del treball final presentat per cadascun dels grups.

 

AVALUACIÓ INDIVIDUAL

 

*      Fitxa de seguiment

 

§         Treball dins el grup cooperatiu

§         Treball dins el projecte, en el grup de recerca i en les pel·lícules.

 

*      Avaluació de l’exposició oral

 

*      Autoavaluació de l’alumne/a

 

*      Avaluació per part del grup de cadascun dels seus membres

 

 

 

 

AVALUACIÓ GRUP

 

*      Autovaluació del grup cooperatiu

 

*      Avaluació del projecte. Producte final

 

*      Avaluació de les recerques i de la presentació per penjar a la web.

 

*      Avaluació dels treballs de les pel·lícules: dossier

 

*      Avaluació de l’exposició oral del grup

 

*      Avaluació per part del professorat del funcionament del grup cooperatiu.