INTRODUCCIÓ

 

Des del curs 91-92 fins el 97-98 vaig treballar en el CERE IES del Vallès com a professor de matemàtiques. En el centre hi havia diferents línies de treball, una d’elles era l’organització i la concreció de crèdits de síntesi. En aquell marc de recerca vàrem impulsar el treball en grups cooperatius, la selecció de continguts extradisciplinaris amb components transversals i la utilització d’una metodologia globalitzadora. En aquells projectes ja assenyalàvem que els criteris d’avaluació havien d’estar referits als objectius generals de l’etapa, en especial, al nivell d’autonomia, a la cooperació i a la col·laboració en el treball d’equip.

 

En els cursos 00-01 i 01-02 a l’IES Matadepera, centre on treballo actualment, els equips de 4t van valorar positivament la meva proposta de dur a terme el crèdit de síntesi Pitàgores, més que un teorema. La valoració tant del professorat com de l’alumnat, un cop acabat el crèdit, va ser molt positiva, malgrat que ambdós col·lectius valoressin que calia treballar a un ritme trepidant i fer un esforç suplementari important per aconseguir els objectius fixats.

 

En el curs 03-04 vaig presentar el projecte Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC i tenint com un dels elements de referència les competències bàsiquespel qual em va ser concedida una llicència de tipus B2.

 

Abans de començar a desenvolupar el treball, conjuntament amb el tutor del projecte, vàrem decidir de fer canvis en el títol. Crèiem que seria millor posar “competències transversals” en lloc de “competències bàsiques”. La raó era que per “bàsiques” sembla que s’entengui “bàsiques de matèria” i volíem que quedés clar que el que es pretenia era treballar competències transversals. Per altra banda, volíem remarcar que la millor manera de treballar en grup  i d’aconseguir els objectius fixats en el projecte, era el treball en grup cooperatiu; per tant, el títol del projecte va passar a ser Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC  tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una gestió d’aula basada en el treball cooperatiu”

 

Per poder consultar d’una manera àgil el projecte i aprofitar per treballar parts concretes en activitats puntuals he fet una presentació tipus pàgina web.