INTRODUCCIÓ |
Des del curs 91-92 fins el 97-98 vaig treballar en el CERE
IES del Vallès com a professor de matemàtiques. En el centre hi havia diferents
línies de treball, una d’elles era l’organització i la concreció de crèdits de
síntesi. En aquell marc de recerca vàrem impulsar el treball en grups
cooperatius, la selecció de continguts extradisciplinaris
amb components transversals i la utilització d’una metodologia globalitzadora. En aquells projectes ja assenyalàvem que
els criteris d’avaluació havien d’estar referits als objectius generals de
l’etapa, en especial, al nivell d’autonomia, a la cooperació i a la
col·laboració en el treball d’equip.
En els cursos 00-01 i 01-02 a l’IES
Matadepera, centre on treballo actualment, els equips de 4t van valorar
positivament la meva proposta de dur a terme el crèdit de síntesi Pitàgores,
més que un teorema. La valoració tant del professorat com de
l’alumnat, un cop acabat el crèdit, va ser molt positiva, malgrat que ambdós
col·lectius valoressin que calia treballar a un ritme trepidant i fer un esforç
suplementari important per aconseguir els objectius fixats.
En el curs 03-04 vaig presentar el projecte “Modelització d’un treball interdisciplinari amb la
utilització de les TIC i tenint com un dels elements de referència les
competències bàsiques” pel qual em va ser
concedida una llicència de tipus B2.
Abans de començar a
desenvolupar el treball, conjuntament amb el tutor del projecte, vàrem decidir
de fer canvis en el títol. Crèiem que seria millor posar “competències transversals”
en lloc de “competències bàsiques”. La raó era que per “bàsiques” sembla que
s’entengui “bàsiques de matèria” i volíem que quedés clar que el que es
pretenia era treballar competències transversals. Per altra banda, volíem
remarcar que la millor manera de treballar en grup i d’aconseguir els objectius fixats en el
projecte, era el treball en grup cooperatiu; per tant, el títol del projecte va
passar a ser “Modelització
d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències
transversals i amb una gestió d’aula basada en el treball cooperatiu”
Per poder consultar
d’una manera àgil el projecte i aprofitar per treballar parts concretes en activitats
puntuals he fet una presentació tipus pàgina web.