IES Narcís Oller
Departament de Visual i Plàstica.

Ramon Vilella - AULA VIRTUAL.

CULTURA AUDIOVISUAL.
TELEVISIÓ i VIDEO

La televisió és un mitjà que ha assolit un paper importantíssim en la societat actual, a gairebé totes les llars hi ha almenys un aparell de televisió, la major part de la població veu la televisió cada dia. La televisió informa, mostra els esdeveniments en directe, entreté, educa, transmet valors, emociona, crea polèmiques,...

LES CARACTERÍSTIQUES DEL MITJÀ

Algunes de les característiques d'aquest mitjà de comunicació, que el fan tant potent.

La visió a distància

Tret definitori, el nom tele - visió, vol dir precisament visió a distància. Amb aquesta idea es varen inventar uns aparells capaços d'enviar imatge en moviment i so a llargues distàncies. Una fita important va ser, el 1969, en poder veure còmodament instal·lats al sofà de casa, les imatges de l'arribada a la lluna.

la realitat en directe

El potencial de la tecnologia que permet enviar informació a distància, amb combinació d'imatge i so, proporcionen un mitjà que ens ofereix uns estímuls amb la capacitat de fer-nos sentir que, vivim els fets reals en el mateix moment en que suceeixen.

El panòptic

Les càmares es multipliquen i ens oberven en tots els espais i tot el temps. En ocasions les imatges captades son emeses a la TV. Alguns programes utilitzen la idea de la observació total dels participants.

Espectacle i entreteniment

Una de les funcions principals que fa la televisió és la d'oferir espectacle per entretenir.

La informació immediata

L'atra gran funció és la d'informar. El fet de poder retransmetre en directe a propiciat els informatius de la immediatesa. Alguns canals s'han especialitzat en les notícies en directe.

Publicitat omnipresent

Mantenir la infraestructura i la producció televisiva té un cost econòmic elevat. La major part de de canals que emeten televisió és financen, almenys en part amb la publicitat. El món de la publicitat, amb les seves característiques pròpies, també forma part de la cultura audovisual dels espectadors.

REFERÈNCIES HISTÒRIQUES

Televisió mecànica

Anys 50

how tv was invented