CONVERSES EN TEMPS REAL. EL XAT. | ![]() |
![]() |
AVUI XERREM DE... |
FITXA-GUIÓ PEL MODERADOR
Tema: "El RACISME".
![]() |
Hola, soc en Sebastià,
professor coordinador daquest xat... Us recordo que avui xerrarem del racisme. Recordeu de presentar-vos abans de la primera intervenció. Comencem... |
![]() |
Quina diferència trobeu
en aquestes dues afirmacions... La senyora Marta és una dona que té una gran cultura. En Nashim és un noi duna cultura diferent a la nostra. |
Conèixer que hi ha diferents maneres de fer les coses, diferents valors, costums...
![]() |
En moltes cultures
africanes existeix legalment la poligàmia, ja que
lAlcorà (doctrina dels musulmans) permet als homes
de tenir a quatre esposes... sempre que les puguin mantenir, a elles i als seus fills i filles. Les dones fan torns, de dos dies a la setmana. Durant el torn de servei, lesposa dorm amb el marit i sencarrega de la seva cura... rentar-li la roba, netejar la casa i fer el menjar... Què us sembla ? |
ORIENTACIONS:
- És una bona cosa per les dones, perquè així només tenen obligacions desposa dos cops a la setmana...
- És una bona manera de repartir-se la feina entre les dones i de viure en una gran família.
- És una gran discriminació per les dones, perquè han de compartir un home amb altres dones.
- A mi em semblaria bé, si elles també poguessin tenir molts marits.
- És una mala cosa per als homes, ja que han de treballar molt per poder mantenir totes les dones i els fills i les filles.
- En la nostra cultura cap home no té mai més duna dona.
![]() |
Creieu que les diferències son només amb altres cultures? |
ORIENTACIONS:
- Diferències en la manera de vestir.
- el tipus dhabitatge.
- la manera de divertir-se
OBJECTIU: Imposició de cultures.
![]() |
En temps de Cristòfol
Colom a Haití, sis indígenes van ser condemnats per
sacrilegi i varen ser cremats... Els indígenes havien comès el sacrilegi denterrar les estampetes del Nen Jesús i la Verge... Però ells les havíen enterrat perquè aquests nous déus fessin més fèrtil la collita del blat de moro... no tenien ni la més petita idea de la culpa que sels imputava. Què en dieu? |
ORIENTACIONS:
- Què sabeu que passava amb la llengua Catalana en temps del franquisme?
OBJECTIU: Discriminació cultural.
Reflexionar sobre les diferents formes de discriminació en funció de les característiques físiques o culturals de les persones.
Relacionar la discriminació amb la marginació econòmica.
![]() |
Què sabeu de persones
que estiguin discriminats pel color de la pell ? I per la llengua? I pel sexe ? I per la religió ? I pels seus costums? |
ORIENTACIONS:
- Quan una cultura simposa una altra, les persones de la cultura oprimida queden en una situació de discrininació cultural...
* Prohibicions legals: de parlar la llengua, de celebrar les seves festes, de portar els seus vestits.
* Actes de menyspreu... dificultat per entrar a locals i a escoles, burles, insults, etc
* Marginació econòmica: pitjors llocs de treball habitatges dolents, sobreexplotació, etc.
* agressió i presecució: atacs personals als seus habitatges o barris, empresonaments....
![]() |
Bé, fins una altre ocasió... |