NORMES PER PASSAR LA PROVA:
· Cada problema es llegeix un nombre determinat de vegades (informació que han de conèixer els nens), lentament i el més clarament possible, i s'anuncia que no és repetirà cap dada. (Normalment, el nombre de vegades acostuma a ser dues, si bé en nivells baixos, o en cas de problemes complexos, poden ser més).
· Al full no es permetrà d'escriure res més que el resultat del problema. Per fer una correcció, l'alumne farà una ratlla sobre el que consideri erroni. Si al costat del problema hi ha qualsevol altre escrit o operació, el resultat quedarà invalidat.
· El temps de la resposta serà il-limitat. Un cop han escrit el resultat, giraran el full per indicar que ja està. Caldrà recomanar que si passa un temps prudencial i no saben la resposta, girin el full. S'aconsella que en cas de no contestar el problema, el noi faci una creu en l'espai del resultat.

FITXA CONTROL DE PROBLEMES MENTALS. CINQUÈ.

1. Un viatge amb tren val 75 pessetes per persona. Quant valdrà anar i tornar, si agafant billet d'anada i tornada descompten 20 pessetes ?
2. Quants xiclets de 4 pessetes em puc comprar amb 48 pessetes ?
3. En 20 litres, quants quarts hi ha ?
4. Tinc una bossa amb 20 pomes; la quarta part són podrides. Quantes pomes hi ha ?
5. Un sac pesa 35 kgs i un altre 32. Quant pesen entre tots dos ?
6. Si un pastís val 240 pessetes, quant valdrà un quart de pastís ?
7. Tinc 4 duros per gastar i jo em gasto 2 pessetes cada dia durant una setmana. Quant em sobrarà ?
8. En una classe són 35 alumnes, però avui n'han faltat 7. Quants alumnes han assistit a la classe ?
9. Quant les pastilles de menta anaven a tres pessetes cada una, quant costaven 13 pastilles ?
10. Tinc 3 ous de xocolata per repartir entre 6 nois. Quant en tocarà a cada un ?