QUI SÓC?

COM SÓC?

Aquesta és una cacera del tresor d’identificació personal adreçada a l’alumnat d’aula d’acollida.

Sílvia López Romero
slopez54@xtec.cat

INTRODUCCIÓ

Aquesta cacera del tresor et donarà les eines que necessites per presentar-te als teus companys, t’ajudarà a conèixer-te una mica més i el més important a que et puguin conèixer els teus nous amics! T’animes o què?

PREGUNTES

1. T’animes a fer un llistat on apareguin els noms en català de tots els països d’on sou els alumnes de l’aula d’acollida? Copia’ls en un document Word.

2. Saps el què és un mapamundi mut? Busca’l i imprimeix-lo.

3. Coneixes la bandera del teu país? I les banderes dels països dels teus companys de classe? Copia-les en el mateix document Word on havies escrit el nom dels diferents països i imprimeix el document.

4. Ja pots omplir el mapa mut, oi? Agafa estisores, cola i prepara’t:

- Enganxa els noms dels països al mapa.

- Enganxa-hi també la bandera que correspongui.

- Escriu el nom del company/a que és d’aquest país.

5. Ets capaç de fer la teva pròpia descripció física? Pots practicar primer amb els personatges del Galí. Després fes la teva pròpia descripció en un document Word.

6. Ara que ja sabem com ets… t’atreveixes a explicar com vas vestit/da avui? Et donem pistes de com fer-ho al MUT DE MOTS. Després acaba d’omplir el document Word de l’exercici anterior descrivint com vas vestit/da.

LA GRAN PREGUNTA

Ja has après moltíssim! Enhorabona! T’animo a que continuïs jugant amb totes aquestes noves paraules que has après en català.

Ara podeu treballar en gran grup. Us proposo que elaboreu un mural per guarnir l’aula. En ell hi heu de construir una gran taula on aparegui:

RECURSOS D'INTERNET

Nom dels països en català

Mapamundi mut

Situem els països al mapa

Banderes dels diferents països

Descripció de personatges (El Cos i Aparença i física)

Els vestits: Muts de mots