JOC DE CÀLCUL MENTAL

El jugador A escriu un nombre a la calculadora i en diu un altre de diferent.

El jugador B ha d'aconseguir que aparegui a la calculadora el nombre indicat amb el menor nombre de passes.

Cada passa consisteix en polsar +, -, x, : un nombre i la tecla =.

Juguen 6 vegades intercanviant els papers cada vegada.

Guanya el jugador que ha necessitat menys passes en total.

Es pot jugar a diferents nivells:

Nombres menors que 20 i + i -.

Nombres menrs que 100 fent servir nombres d'una xifra per acostar-se.

Nombres decimals...

ACOSTAR-SE A 100

És un joc per a dos jugadors.

El primer introdueix un nombre qualsevol a la calculadora.

El segon jugador ha de multiplicar el nombre per un altre de manera que el resultat sigui tan ptoper a 100 com sigui possibñe.

El primer jugador multiplica per un altre nombre el nou resultat, mirant d'acostar-se encara més a 100.

Guanyarà el que s'acosti més a 100 per defecte o per excés.

PRODUCTE MÀXIM

Per equips de 4 a 6 jugadors, fins i tot per a tota la classe.

Es trien 5 dígits i amb ells es forma un nombre de 3 xifres i un de dues.

Guanya el que obtingui el producte major possible.

El mateix es pot fer amb el producte menor possible.

 

BÈISBOL AMB CALCULADORA

Essencialment el joc consisteix en que un jugador (el llançador) proposa una operació matemàtica, i un segon jugador (batejador) estima la resposta. Per conéixer la resposta correcta, així com la diferència ente la correcta i l'estimada pel segon jugador, farem servir la calculadora. Aquesta diferència donarà el nombre de punts que s'adjudiquen al batejador.

Han de definir-se clarament, abans de començar el joc, quines seran les operacions permeses, de manera que tenint en compte el nivell dels jugadors, les diferències entre les respostes correctes i les estimades puguin ser acceptables.

Per exemple, entre alumnes de cicle mig, les operacions poden fixar-se entre producte de dos nombres de dos dígits. El joc consistirà en que el jugador que ocupa la posició de llançador proposa quatre operacions i el jugador que fa de batejador mirarà d'estimar les respostes tan ajustadament com pugui.

Quan un ha fet tots els seus llançaments els jugadors intercanvien els seus papers. Guanya el que té menor puntuació acumulada.

Exemple:

Operacions del llançador Estimacions del batejador Resultat de la calculadora puntuació
23x47 1000 1081 81
38x57

2200

2166 34
71x29 2100 2059 41
86x94 8100 8084 16

 

Al principi les puntuacions poden ser molt altes, pero a mida que l'habilitat d'estimació millori (i el joc propicia que passi així) les puntuacions seran cada cop més baixes.

 
 
 
 

JUEGO

Tornar