IMPORTÀNCIA DEL RECICLATGE

Des del Departament de Tecnologia us proposem la creació del Pla de Recollida Selectiva de l'Ies el Sui.
Pensem que a l'Institut es generen cada dia molts residus, que caldria separar i dipositar als diferents contenidors o dur a la deixalleria. No sabem, del cert, que en fan, després, d'aquests residus, però com va dir la professora Eva Criado en una reunió del Projecte Comenius: "almenys nosaltres ho farem bé i si ensenyes a un nen a fer-ho bé, quan aquest nen sigui alcalde, segurament, seguirà fent-ho bé".

Fa temps que aquesta idea ens volta pel cap i, en un principi la idea era d'impulsar aquest pla des del Departament de Tecnologia, però com que pensem que el tema és prou important, hem decidit que amb els esforços de tots sortirà molt millor; per tant, la proposta queda oberta a tots els professors, alumnes i pares que formen la comunitat educativa.

Hem pensat un disseny de disposició de contenidors als diferents espais del centre; ens agradaria que col·laboréssiu a millorar-lo. Per aconseguir aquests contenidors, ja que l'Institut no disposa de recursos econòmics per comprar-los, ens posarem en contacte amb l'Àrea de Mediambient de l'Ajuntament de Cardedeu, amb el Consell Comarcal, amb la Junta de Residus i amb diferents empreses del poble; però, si algú té alguna idea millor, que ens la faci arribar.

També veiem la importància de tractar el tema a nivell de tutories i, a nivell de tot l'Institut, aquest Pla podria ser l'eix d'alguna activitat general en la qual tots ens sentim implicats.

Més endavant, podríem establir diferents alumnes encarregats de supervisar el funcionament del Pla, de fer estadístiques de volum de recollida selectiva, de fer cartells que ens recordin com s'han de fer les coses, etc.

Per ara, només tenim una primera idea de com poden anar distribuïts els contenidors en els diferents espais.

Presentació ppt

Adreces reciclatge i medi ambient

Com reciclar des de casa
Què es pot fer des de casa per recollir selectivament els residus. Article aparegut a la revista Visquem Terrassa cedit amablement per l'Ajuntament de Terrassa.

Educació ambiental
IES Vidal i Barraquer de Tarragona.
En aquestes pàgines es presenten recursos que poden ser útils per a introduir l´Educació Ambiental a qualsevol etapa de l'ensenyament no universitari.
Departament de Medi Ambient
La Generalitat de Catalunya ofereix informació de les activitats i la legislació vigent a Catalunya. Es poden fer visites virtuals a instal·lacions.
Greenpeace
Aquesta coneguda associació ofereix tot tipus d'informació relativa al medi ambient i de les seves activitats.