Recursos i ajuts tècnics per la deficiència visual

A continuació i ha un recull significatiu d'alguns ajuts tècnics que estan pensats per a les persones amb deficiència visual per a facilitar l'accés als aprenentatges, aquest recull és fet pel CREC Joan Amades.

Instruments d'escriptura,lectura i d'accés de l'informació

Màquina Perkins: per escriure en Braille un màxim de 31 línies de 42 caràcters.

màquina perkins per escriure en Braille

Braille'n Speak 2000: sistema portàtil d'emmagatzemar informació, entra per un teclat braille i surt per un sintetitzador.

Lupa TV Magnilink: sistema d'ampliació d'imatge proveït d'un monitor.

Once Mega: software de la informació en pantalla per Windows, te fins a 20 augments

Programa Cobra: programa de conversió de texts al sistema braille sota sistema operatiu MS_DOS.

Calculadores i instruments de càlcul

Àbac de 24 i 12 barnilles: Marcat i enfonsat perquè el pugui manipular l'alumne amb deficiència visual.

Caixa: caixa de fusta amb diferents tipus numèrics per realitzar operación aritmètiques.

Calculadora de taula Mod.UT 6616 i eurocalculadora: calculadores parlants.

calculadora parlant

Instruments d'escriptura i accessoris

Bloc guiador per escriure en tinta: planxa de cartró on s'adhereixen les fulles

Regletes: regles amb els punts braille per poder escriure.

regleta per fer punts en braille de forma manual

Punxó: punxó per a realitzar els punts braille a mà.

punxons per a fer els punst braille amb les regletes

Instruments de dibuix i accessoris

Estoig de dibuix: estoig compacte molt pràctic per a dibuix en relleu d'ús escolar, conté instruments pel dibuix en relleu.

Compàs Alyco: compàs metal.lic amb vèrtex acabat en punta, per a ús en taulell de dibuix negatiu.

Joc d'esquadra i cartabó: Amb indicadors tàctils senyalitats.

Goniòmetre: instrument amb indicacions tàctils per a mesurar angles, va acompanyat d'un regle que permet dibuixar angles.

Làmines i plantillesde dibuix en positiu.

Instruments auxiliars de mesura
Cinta mètrica de costura: cinta mètrica amb indicacions tàctils.
Bastons per la mobilitat
De diferents models per detectar obstacles i desnivells, buscar referències i identificació de les altres persones d'una persona amb deficiència visual. Es fan a la mesura del nen, es mira que arribi com a molt a l'alçada de l'esternó. S'introdueix als 8 o 9 anys.
Mapes ( kit de mapes)
Frabricats en plàstics semirígids d'un sol color amb indicacions en relleu, acompanyats de guíes en braille.
Jocs

Balons: amb dispositus interns que emeten sons quan el baló està en moviment.

Dòmino tàctil

Col.lecció de jocs educatius i didàctics: a partir de contes clàssics es plantegen varies activitats.

Varis

Faristols: sistema de suport per a documents amb inclinació variable i amb suport movible per regular alçada i inclinació.

Taula reclinable

Llum freda amb braç articulat: llum blanca amb bon contrast. No dóna calor i es pot treballar força estona amb ella.

Lupa: instrument per ampliar lletres petites de llibres.

lupes manuals per ampliar textos amb lletra petita

Pel.lícules en sistema "audesc": pel.lícles adaptades perquè puguin accedir al contingut i acció del film. En els espais buit del film es fa una explicació oral breu del que succeix.

Serveis de producció de texts i llibres en braille i sonors.