Simuladors de 10.000 tirades sobre diferents situacions d'atzar utilitzant GeoGebra, elaborats per Sebastià Mora Masot, mestre de l'escola Enric Grau Fontseré de Flix. Poder realitzar moltes tirades ens garanteix que el resultat s'atansa a la probabiltat teòrica de l'esdeveniment.

Clicant els links podeu accedir als simuladors, si us agraden podeu usar-los amb els vostres alumnes de Cicle Superior de primària.

Activitats amb Geogebra: Atzar i probabilitat.

Simulador de 10.000 tirades de llençar una moneda.

Descripció: Movent la barra lliscant o prement el botó "play" engeguem el procés. Les tirades de la moneda es van succeint, si activem veure el gràfic sobre les probabilitats teòriques podem veure com els resultats es van atansant a aquesta probabilitat.

Simulador de 10.000 tirades d'un dau.

Descripció: Movent la barra lliscant o prement el botó "play" engeguem el procés. Les tirades del dau es van succeint, si activem veure el gràfic sobre les probabilitats teòriques podem veure com els resultats es van atansant a aquesta probabilitat.

Simulador de 10.000 tirades de treure una bola.

Descripció: Movent la barra lliscant o prement el botó "play" engeguem el procés. Les extraccions d9una bola d'un color determinat es van succeint, si activem veure el gràfic sobre les probabilitats teòriques podem veure com els resultats es van atansant a aquesta probabilitat.

Simulador de 10.000 tirades d'una ruleta.

Descripció: Movent la barra lliscant o prement el botó "play" engeguem el procés, no tots els colors tenen les mateixes probabilitats. Les tirades de la ruleta es van succeint, si activem veure el gràfic sobre les probabilitats teòriques podem veure com els resultats es van atansant a aquesta probabilitat.

Simulador de 10.000 tirades de dos daus.

Descripció: Movent la barra lliscant o prement el botó "play" engeguem el procés, després de cada tirada sumem els nombres que han sortit, no tots els resultats tenen les mateixes probabilitats. Les tirades dels daus es van succeint, si activem veure el gràfic sobre les probabilitats teòriques podem veure com els resultats es van atansant a aquesta probabilitat.
Si volem, prèviament, podem estudiar les probabilitats teòriques, per fer-ho podem utilitzar aquest exercici escrit. Ara bé, si per fer-ho voleu utilitzar un fitxer GeoGebra cliqueu aquí, o aquí si voleu veure l'exercici resol.