Tutorials per dibuixar gràfics utilitzant geogebra, elaborats per Sebastià Mora Masot, mestre de l'escola Enric Grau Fontseré de Flix. Utilitzar geogebra per a fer gràfics significa haver de fer tot el procés pas a pas però amb la garantia d'aconseguir un resultat final molt bo.

Clicant els links podeu accedir als tutorials (fitxers pdf), si us agraden podeu fer-ho amb els vostres alumnes de Cicle Superior de primària, són activitats de Coneixement del Medi Social.

Activitats amb Geogebra: Dibuixar gràfics.

Gràfics de línies.

Dibuixar un gràfic de les temperatures mínimes i màximes d'una població.

Descripció: Amb la graella i els eixos d'ordenades a la vista solament cal anar dibuixant segments que tinguin els punts en les ordenades corresponents a les dades que vulguem representar.
La principal dificultat està en donar els valors més apropiats a les divisions dels eixos i obtenir així una graella que s'adapti als nostres interessos.

Gràfics de barres.

Dibuixar un gràfic de les precipitacions anuals per mesos d'una població.

Descripció: Amb la graella i els eixos d'ordenades a la vista solament cal anar dibuixant rectangles que tinguin els punts en les ordenades corresponents a les dades que vulguem representar.
Igual que en el gràfic anterior, la principal dificultat està en donar els valors més apropiats a les divisions dels eixos i obtenir així una graella que s'adapti als nostres interessos.

Veure el tutorial.

Veure tutorial per fer-ho amb WORD.

Obrir plantilla WORD.

Gràfics de sectors i barres.

Dibuixar un gràfic de la població ocupada per sectors d'un poble o ciutat.
Fer-ne un altre comparant els resultats amb la seva comarca i amb Catalunya.

Descripció: Dibuixar un gràfic de sectors circulars comporta més complexitat que els anteriors, prèviament cal esbrinar l'angle d'obertura dels sectors en percentatges proporcionals a les dades que volem representar. Després caldrà dibuixar els sectors amb la amplitud en graus que ens surti dels càlculs matemàtics.