FINALITAT DEL PROJECTE

El meu projecte té una finalitat pràctica clara: “L’elaboració d’un material didàctic aplicable a l’aula d’Educació Infantil i Primària”.

Parteixo d’una experiència prèvia de 15 anys que pretenc contrastar amb un treball de recerca bibliogràfica, d’investigació  i reflexió sobre la situació actual del teatre a les aules. Seleccionaré grups que portin experiències de dramatització rellevants pel meu projecte i faré el corresponent seguiment. Amb tot això realitzaré el material didàctic.

Amb aquest material pretenc:

·         Oferir una programació vertical sobre dramatització per tal de treballar de manera sistemàtica el teatre des de l’E. Infantil a 6è de Primària. Vull centrar  la tasca en proporcionar estratègies per a la resolució de conflictes i la convivència. El teatre serà una eina potent per a la socialització i la integració dels alumnes. Pretenc fer un treball pràctic, d’ús a l’aula per tal que l’alumnat pugui millorar els valors de convivència i tolerància.

·         Crear una base de dades amb un ampli ventall d’obres que es puguin interpretar d’acord amb l’edat i les possibilitats del grup. Per al professorat sovint és complicat trobar el repertori teatral, adient quant a dificultat, motivació i temàtica, que realment interessi l’alumnat. La base de dades permetrà al professorat escollir i consultar segons diferents  paràmetres: títol, número de personatges, dificultat, època, temàtica i habilitats socials.

·         Fer una guia didàctica per al professorat amb les indicacions metodològiques bàsiques per a un òptim aprofitament de les obres representades.

·         Confeccionar fitxes didàctiques per a l’alumnat amb ítems que portin a l’anàlisi i proposta de solucions dels conflictes representats Així com a la reflexió sobre les conductes dels personatges i les possibles respostes d’actuació.