| 1ª SESSIÓ  | TEMPS :  entre  1h 
              30’ i 2 h | OBJECTIUS | 
| Preliminars, relaxació, respiració, concentració | RELACIO AMB EL COMPANY Els participants es mouen per l’espai com vulguin (en 
              cercle, en zig-zag...) amb la precaució d’evitar els  xocs amb els seus companys. A un senyal donat, 
              es detenen i es relacionen amb el company que hagi quedat més a 
              prop seu, i es miraren fixament als ulls. Quedaren així fins que 
              de nou soni el senyal que els permetrà seguir amb el moviment lliure. 
              Si la consigna es repeteix dues vegades, es saludarà al company. 
              Si es repeteix 3 cops, s’iniciarà un ball amb ell o amb ella. El 
              temps de l’exercici depèn de la dinàmica del grup, però no ha de 
              ser superior a 15 minuts. Si la seva durada és més gran ja no resultarà 
              efectiu. Variants: Davant el senyal cal  adoptar actituds de diferents tipus : sorpresa, 
              enuig, indiferència, antipatia, simpatia, orgull, etc. | Trencar la tensió inicial Facilitar els primers contactes amb el grup i donar 
              confiança. | 
| Expressió corporal | L’OMBRA Per parelles. Un es col·loca darrera mirant l’esquena 
              del seu company. Reproduirà els seus moviments com si fos la seva 
              ombra. Es recomana que en un principi es facin moviments lents i 
              ondulats, sobre una part del cos i anar progressivament passant  a altres segments del cos. Posteriorment es 
              passarà a realitzar moviments més tallats i bruscs.   Canviar els papers. Variants : Realitzar el joc amb tres, quatre, vuit,  
              i amb tot el grup  Utilitzar música com element desencadenant del moviment. | 
 
 
 Exercitar la capacitat de concentració, atenció i creativitat. | 
| Expressió oral | Escollir una vocal qualsevol  i dir-la amb menor o major intensitat (volum) 
              seguint les indicacions del  monitor. 
              Aquest aixecarà la mà per sobre del seu cap o la baixarà a l’alçada 
              dels seus genolls. L’alçada del pit correspondrà a una intensitat 
              normal. Variacions : Es  poden formar 
              dos grups i cadascú segueix una mà del monitor o varis grups amb 
              vocals diferents. | Valorar la importància de la intensitat de la veu. | 
| Improvisació | Memorització d’una mateixa frase, movent-vos per la 
              sala amb l’obligació de repetir-la al primer company que us trobeu 
              pel camí. Primer comenceu a caminar al vostre aire fins que us 
              proposin que memoritzeu una frase com ara : ”Cada setmana vaig al 
              cinema”, o una mica més surrealista com “La barca plou nens de vuit 
              a nou”.  Ara heu de buscar les entonacions i modulacions 
              diferents per seguir les instruccions que us donaran. Haureu de   
              comunicar diverses sensacions i inquietuds mitjançant aquesta 
              frase a cada un dels companys que aneu trobant, seguint una pauta 
              com la següent : primer  sensació de neguit i pressa, que caldrà fer palesos 
              amb gestos, abans de dir-li la frase a un altre company, al qual 
              podreu tocar o retenir; després anireu canviant d’actitud per aconseguir 
              altres estats d’ànim o sensacions com ara :  
              
              -          
               
              
              Fred i por  
              
              -          
               
              
              felicitat i alegria  
              
              -          
               
              
              atac de cor i angoixa  
              
              -          
               
              
              enuig i odi  
              
              -          
               
              
              afonia progressiva i pànic | Expressar estats d’ànim i sentiments amb  el gest i amb tot el cos.  | 
| Dramatització | Presentació del text i contextualització. Exemple “Les Bruixes” de Carles Cervelló Es recomana llegir el pròleg per fer la contextualització, 
               és breu i molt interessant. L’autor és un mestre de l’escola Vedruna Gràcia de 
              Barcelona, que durant molts anys va fer teatre amb els alumnes. 
              I, un dels problemes que sempre es trobava era la falta de personatges, 
              de manera que alguns alumnes sempre acabaven fem d’arbre. Amb la 
              necessitat de que tots actuessin és com va néixer aquesta  
              obra.  Així, doncs 
              els 20 personatges que formen part de l’obra participen i tenen 
              el seu protagonisme. Reflexió entre tots sobre el què s’ha llegit i/o explicat. | Motivar als alumnes Situar el text Conèixer l’autor 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 |