| 12ª SESSIÓ  | TEMPS :  entre 
  1h 30’ i 2 h | OBJECTIUS | 
| Preliminars, relaxació, respiració, concentració | EL VENT Els alumnes formen grups de 3 o 4 que
  travessen la sala en diagonal. Lluiten contra un vent imaginari, que bufa
  molt fort contra la cara. Reben el seu impuls, els cossos avancen inclinats cap
  endavant. La roba és apartada  a un
  costat... Els alumnes s’emboliquen amb ella i segueixen endavant, lluitant
  contra el vent, que cada vegada bufa més fort, intentant vèncer la seva
  resistència. A vegades han de retrocedir en el seu camí. Seguir la
  gesticulació amb la cara. Tot el moviment s’acompanya de música.  | Trencar la tensió inicial. Fomentar la imaginació. Conèixer el cos a través dels
  moviments en l’espai. | 
| Expressió corporal Expressió oral | LES MARIONETES Per parelles, A és una marioneta i B és el titellaire
  que la mou.  1/ La primera fase serà de treball
  individual per a descobrir i prendre consciència de l’estructura de la
  marioneta. Quines parts són les que es mouen?  Com és mouen?  En què sentit?, etc. 2/ B comença a moure a A.  Per exemple, li agafa pel coll de la camisa
  i aquest es deixa caure com si d’una marioneta es tractés. 3/ Cada articulació de A té un fil
  imaginari que B mou. A reacciona solament amb els impulsos d’aquest. B li
  anirà dient en cada moment els fils que mou i la força amb que ho fa, amb
  la  finalitat de que pugui respondre,
  amb la major exactitud el moment suggerit. B guiant la marioneta a través dels fils
  anirà desenvolupant accions concretes (seure a la marioneta en una cadira,
  ficar-la al llit, posar-la dempeus, etc.). Voluntàriament els que vulguin,
  acompanyats de música poden actuar davant la resta d’alumnes que faran de
  públic. Cal suggerir als  alumnes que intenten que les parelles no
  siguin sempre les mateixes, cal intentar interactuar amb altres alumnes del
  grup que normalment no tenen contacte.  “LA XARANGA DEL POBLE” Es formen grups de tres components que
  es distribueixen per la sala. Cada grup assaja el so que li hagi tocat de la
  següent relació : - inflar les galtes I colpejar per a que surti l’aire. - xuclar - fer soroll amb les dents - sospirar - tossir - donar petons - bufar -        
  fer el
  soroll dels porquets - fer el soroll dels rucs - fer soroll amb la llengua Seguidament associar aquests sons a instruments musicals i donar un nom a aquest nou instrument, exemple : a l’instrument que produeix els petons li podrien dir “Petonin”...Després es reuniran tots els instruments i es farà una orquestra. Cada grup emetrà el seu so, però sota la direcció d’un director d’orquestra. Per últim es pot interpretar una melodia coneguda utilitzant el so característic de cada instrument. | Desenvolupar les habilitats de domini i control
  corporal. Prendre consciència de l’autonomia de cadascú dels
  membres, dels segments corporals i de cadascú dels diferents punts
  d’articulació. Desenvolupar les habilitats per a treballar amb
  l’altre. Desenvolupar l’expressió oral i la comunicació. Exercitar la capacitat de concentració, atenció i
  creativitat. Saber seguir les consignes i normes del joc. Afavorir l’expressivitat sonora. Procurar la diversió. Afavorir les activitats en grup que tinguin un
  objectiu en comú. Aprendre a posar-se d’acord. | 
| Improvisació | CARACTERITZACIÓ FÍSICA I PSICOLÒGICA En la creació d’un personatge, s’ha de
  pensar tant en l’aspecte exterior, físic, com en l’interior, psicològic. A
  continuació se us proposa una llista de característiques físiques i una altra
  de psicològiques. Trieu-ne dues de cadascuna que s’avinguin; per exemple,
  coix i tartamut; tímid i nerviós...; i componeu un personatge. Físiques                              Psicològiques sord                                    
  autoritari prim/gros                              tímid manc                                     
  hipòcrita alt/baix                                 despistat cec                                         bromista coix                                        nerviós tartamut                              angoixat Camineu uns minuts per la sala de
  treball intentant interioritzar les característiques psicològiques i   la
  nova forma física que heu adquirit. Mantenint la nova personalitat, formeu
  grups de 4 alumnes. A partir d’ara us trobareu en un lloc i una situació que
  farà que actueu d’una manera determinada però sense oblidar-vos de la vostra
  nova caracterització.  Podeu optar per qualsevol de les
  següents : La Cafeteria, el passeig, el pati de
  l’escola, la platja, la classe de teatre, la parada de l’autobús, un partit
  de futbol... | Experimentar i jugar amb diferents característiques
  físiques i psicològiques. Experimentar altres maneres de ser, posar-se en la
  pell d’una altre. Acostumar-se a realitzar treballs en grup.  Col·laborar amb el grup per a aconseguir un objectiu
  comú. | 
| Dramatització | LES RELACIONS ENTRE ELS PERSONATGES En la sessió anterior cada personatge es
  presentava davant el públic, com si fos real. Avui explicaran les seves
  relacions dins de l’obra i què és el que els motiva. Si el grup és molt
  nombrós, és possible que no doni temps a tothom, per tant,  parlaren els alumnes que no ho van fer el
  dia anterior. I la resta farà de públic.  Variants Es poden representar petites converses
  entre dos personatges parlant de les seves relacions en primera persona.
  Exemple : -        
  Jo crec que la nostra relació ha arriba al final. -        
  La veritat, penso que no és per tant -        
  Què no es per tant!!!! -        
  Després de tot el que jo he fet per tu!! | Afavorir les relacions interpersonals. Exercitar la capacitat d’atenció i observació. Desenvolupar la facultat de percebre a “l’altre/a”
  per a interactuar amb ell. Aprendre a esperar el torn, i a tenir paciència. Exercitar la imaginació. |