| 2ª SESSIÓ | TEMPS :  entre  1h 
          30’ i 2 h | OBJECTIUS | 
| Preliminars, relaxació, respiració, concentració | RESPIRACIÓ Fer adonar a l’alumnat de la relació de la respiració 
          amb els estats d’ànim. Exemple : Si esteu molt concentrats en alguna 
          cosa la respiració és pràcticament imperceptible, però si heu fet un 
          esforç físic, o si alguna cosa us preocupa, esteu nerviosos, etc., aleshores 
          respireu amb més rapidesa, amb més intensitat. EXERCICI a)Estirats al terra panxa enlaire,  flexioneu els genolls. Relaxeu tots els músculs 
          i les articulacions. Evitar la rigidesa del coll i afluixeu les espatlles. 
          Tot el cos ha d’estar quiet, només el ventre puja i baixa d’una manera 
          lliure i natural. b) Col·locar les mans sobre l’abdomen, buidar tot l’aire 
          dels pulmons i lentament inspirar fins no poder més. Veureu com el ventre 
          puja; després expireu ràpidament i comprovar que l’abdomen baixa.  c) Repetir el mateix exercici en diferents posicions, 
          asseguts primer i després drets. | Aprendre a relaxar-se Adonar-se de la relació entre respiració i emocions 
          estats d’ànim. | 
| Expressió corporal | EL GEST Per 
          grups es distribueix la següent llista de gestos i cada grup farà una 
          classificació atenent als diferents estats d’ànim que poden transmetre. 
          A mesura que es va explicant es representa cada gest. Llista de Gestos : arronsar les espatlles arrugar el front 
          arrufar les celles,  treure el 
          pit, deixar caure  els braços 
          al llarg del cos, caminar lentament, moure el dit polze d’esquerra a 
          dreta amb els altres dits tancats formant un puny, tapar-se la boca 
          amb la mà, col·locar la punta del dit índex a l’altura del pols i fer-lo 
          girar sobre el seu eix, mirar de fit a fit als ulls, no voler veure 
          res del que ens envolta, col·locar el dit índex lateralment sobre els 
          llavis, tapar-se el nas amb els dits... Variants 
          : Classificació 
          entre gestos que necessiten de la paraula o que no necessiten. Fer 
          una petita representació a partir dels gestos que han tocat a cada grup. | Adonar-se de la importància que té el llenguatge corporal 
          en la comunicació. Conèixer les possibilitats expressives. Adonar-se de la relació entre el gest i l’estat d ànim. Fomentar la creativitat. | 
| Expressió oral | Exercici 
          de modulació i emissió de sons  
          
          a)   
           
          
          Inspireu i expireu seguint un 
          ritme prefixat. Pot ser una música,  
          el soroll que fa un company, etc.  
          
          b)   
           
          
          Amb la inspiració de només una 
          mica d’aire i l’expiració total de tota la vostra capacitat pulmonar, 
          intenteu produir un soroll prolongat de sospir.  
          
          c)    
           
          
          Dividiu-vos en dos grups. Els 
          integrants expiraran aire fent un soroll (aah) i es deixaran caure con 
          si es desinflessin. Després, a poc a poc, es recuperaran, alçant-se 
          del terra, fent un altre so (iiih)..  
          
          d)   
           
          
          L’altre grup, en pronunciar el 
          so Pum... flexionarà el cos cap a baix perquè el soroll el fa caure; 
          després s’aixecarà lentament i es recuperarà. El so l’heu de sentir 
          al cap. Amb aquests dos exercicis, si combineu alternativament els moviments 
          dels dos grups amb un cert ritme, podeu arribar a aconseguir uns resultats 
          sorprenents. | Adonar-se de la relació que hi ha entre veu i respiració Aprendre a modular la veu a partir de la respiració. | 
| Improvisació | Per parelles : Situació simulada de comunicació en la qual només un 
          podrà emprar la veu mentre l’altre s’haurà de limitar a la gesticulació. 
          El missatge només el coneix el que es comunica per gestos; el destinatari 
          del missatge gestual ha de traduir oralment el que va comprenent. Cal 
          donar un temps, uns dos minuts, si després d’aquest temps, el missatge 
          no s’ha entès, s’acaba el joc igual. Ha de donar la sensació que hi 
          hagi un vidre entremig.  Entre les propostes 
          :  
          
          -         
           
          
          Declarar el vostè amor apassionadament. 
            
          
          -         
           
          
          Demanar que avisi a la policia 
          perquè acaben de cometre un atracament.  
          
          -         
           
          
          Avisar al contrari que hi ha 
          algú que us persegueix.  
          
          -         
           
          
          Avisar el d’enfront que porta 
          la bragueta oberta o la brusa descordada.  
          
          -         
           
          
          Aconseguir que s’acosti la persona 
          d’enfront per burlar-se d’ella i intentar agredir-la, sense oblidar 
          que hi ha un vidre entremig. | Exercitar la imaginació ,l’atenció i la  comunicació amb l’altre.  | 
| Dramatització | Lectura comprensiva del text. Es fa una reflexió sobre 
          el mateix, argument i successió cronològica de les diferents situacions. Situar els elements del conflicte principal :  
          
          a)     
           
          
          Com comença l’acció?  
          
          b)     
           
          
          Què passa?  
          
          c)      
           
          
          Com acaba? Aquestes preguntes 
          responen al plantejament, nus i desenllaç. Quin és el conflicte?  El conflicte seria la causa. Exemple : En una sala de visites d’un dentista, unes senyores 
          no paren de xerrar, el fill d’una d’elles va d’un lloc  a l’altre de la consulta tocant-ho tot i ningú 
          li diu res fins que trenca una gerra. PLANTEJAMENT : Senyora i nen en la sala de visites. NUS : Senyores xerren animosament sense fer-hi cas 
          del nen. DESENLLAÇ : Es trenca la gerra. | Comprendre el text. Fer un exercici de reflexió i síntesis. Reflexionar i situar en el temps les diferents situacions. 
           Distingir els elements del conflicte. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 |