| 3ª SESSIÓ | TEMPS
  :  entre  1h 30’ i 2 h | OBJECTIUS | 
| Preliminars, relaxació, respiració, concentració | RESPIRACIÓ Per parelles Un de
  vosaltres fareu veure que “treu el tap” d’una part del cos del seu company,
  el qual sembla un ninot ple d’aire La part destapada pot ser un dit,
  l’orella, el melic, etc. El destapat ha d’actuar com si estigués sent buidat
  : expira tot l’aire i es desinfla simultàniament, caient a terra com un
  titella. A continuació
  , el company fa moviments i sorolls com si estigués inflant de nou el seu cos
  amb una manxa i la seva parella va inspirant i reinflant-se una altra vegada. L’exercici
  l’heu de repetir fins que totes les parelles hàgiu fet els dos papers amb
  certa credibilitat. | Relacionar inspiració i
  expiració amb els moviments corresponents. Prendre consciència de
  l’acte respiratori a través del joc. Desenvolupar habilitats
  per a treballar en coordinació amb l’altre.  | 
| Expressió corporal | D’una
  manera molt bàsica es parla de gest obert i gest tancat en correspondència a
  estats d’ànim de felicitat o de tristor. En el primer cas, es vol ocupar
  –conscientment o inconscient- el màxim d’espai possible: els braços van
  solts, sense complexos; els moviments són decidits. En l’altre, és tot el
  contrari : amagar el propi cos, arronsant-lo; voler desaparèixer i que ningú
  no noti la pròpia presència. Exercici Us
  desplaçareu  en silenci per la
  sala  seguint unes pautes i tenint
  present el que es comentava abans del gest tancat i obert : fa sol, cada
  vegada la calor és més molesta, comenceu a suar, teniu set, beveu aigua,
  continua la calor, cada vegada és més molesta, sueu, beveu aigua...Es tracta
  de fer-ho cíclic i obligar a intensificar la gesticulació i, si surt bé,
  provar-ho amb propostes més complicades : aneu passejant i us comença a
  molestar el peu, el dolor es fa més intens, cal aturar-vos a descansar,
  fer-vos massatges, tornar a caminar, el dolor és més fort, cal aturar-vos de
  nou més massatges...per acabar arrossegant-vos per terra amb tota la cama
  immobilitzada. | Adonar-se de la
  importància que té el llenguatge corporal en la comunicació. Conèixer les
  possibilitats expressives. Adonar-se de la relació
  entre el gest i l’estat d’ànim. Fomentar la creativitat. Conèixer el significat de
  gest tancat i gest obert. | 
| Expressió oral | Exercici de
  modulació i emissió de sons LA VEU
  CONTRA LA PARET Col·locar-se
  a 25 cm de la paret. Mirar fixament un punt a la alçada de la pròpia boca.
  Amb les yemes dels dits acariciar suaument aquest punt. Amb l’alè intentar ablanir
  la zona a on està situat el punt. Els cops de l’alè es fan cada vegada més
  sonors i tallats. Començar a pronunciar la vocal “a” de forma imperceptible
  .El volum augmenta a poc a poc  fins
  aconseguir un crit molt fort amb el que s’intenta trepar la paret. | Prendre consciència de la
  intensitat de la pròpia veu. Facilitar la
  concentració. | 
| Improvisació Dramatització | MODELAR UN
  PERSONATGE Per parelles,
  un fa d’escultor, fent servir de fang el seu company, el qual ha d’actuar com
  a estàtua, inert. La feina de l’escultor és modelar la seva obra en les
  posicions, gestos i fins i tot expressions del rostre suggerides, pel
  personatge escollit. El que actuï com a model s’ha de deixar manipular per
  l’escultor i provar de mantenir les actituds que aquest li compongui.  Una vegada
  finalitzada l’obra, se li posarà un títol i es presentarà a la resta de
  companys. L’exercici
  s’ha de repetir canviant els papers, però aquesta vegada fareu servir la veu
  com a eina de treball. Així el model seguirà les instruccions, exclusivament
  orals, de l’escultor, el qual intentarà donar-les amb la majora precisió i
  exactitud que sigui capaç. Buscar tots els
  conflictes que es donen en la obra a través de les diferents escenes. Citar els diferents
  conflictes per ordre d’aparició a l’obra. Fem grups i repartir els
  diferents conflictes  Cada grup explica i
  presenta un conflicte,  tot fent la
  divisió en plantejament, nus i desenllaç. Exemple : Obra “Les Bruixes” de
  Carles Cervelló 1ra
  Escena :  
 
 
 Conflicte :  les dues volen ser la millor, la vanitat de
  les dues. Material : Fitxa
  Conflictes per escenes | Conèixer algunes formes
  senzilles d’acostar-se a  la creació
  d’un personatge. Exercitar la capacitat
  d’observació, imaginació i improvisació.   Fer un exercici de
  reflexió i síntesis. Aprofundir en la
  comprensió de l’obra a partir dels diferents conflictes que es donen. Reflexionar i situar en
  el temps les diferents situacions.  Diferenciar els elements 
          del conflicte. 
 |