| 5ª SESSIÓ  | TEMPS :  entre 
  1h 30’ i 2 h | OBJECTIUS | 
| Preliminars, relaxació, respiració, concentració | RELACIO AMB EL COMPANY | Trencar la tensió inicial Facilitar els primers contactes amb el grup i donar
  confiança. | 
| Expressió corporal | L’OMBRA Per parelles. Un es col·loca darrera mirant
  l’esquena del seu company. Reproduirà els seus moviments com si fos la seva
  ombra. Es recomana que en un principi es facin moviments lents i ondulats,
  sobre una part del cos i anar progressivament passant  a altres segments del cos. Posteriorment es
  passarà a realitzar moviments més tallats i bruscs.   Canviar els papers. Variants : Realitzar el joc amb tres, quatre,
  vuit,  i amb tot el grup  Utilitzar música com element desencadenant del
  moviment. | Exercitar la capacitat de concentració, atenció i
  creativitat. | 
| Expressió oral | Escollir una vocal qualsevol  i dir-la amb menor o major intensitat
  (volum) seguint les indicacions del 
  monitor. Aquest aixecarà la mà per sobre del seu cap o la baixarà a
  l’alçada dels seus genolls. L’alçada del pit correspondrà a una intensitat
  normal. Variacions : Es  poden formar 
          dos grups i cadascú segueix una mà del monitor o varis grups amb vocals 
          diferents. | Valorar la importància de la intensitat de la veu. | 
| Improvisació | POSTURES OBERTES /POSTURES TANCADES Com van dir en una sessió anterior les
  diferents posicions del cos humà ens mostren les actituds del individu. Els
  tipus fonamentals són :  a)    
  postures obertes : actituds obertes  Comuniquen : domini, poder, exaltació,
  força, seguretat, alegria, serenitat, benestar... b)    
  postures tancades : actituds tancades Comuniquen : negació del jo, introversió,
  dubta, tristesa, humiliació, indecisió... Dividiu la classe en dos grup; un grup
  farà la gesticulació corresponent a les actituds obertes i l’altre a les
  tancades. Relacionar aquestes postures amb animals o plantes. Exemple:  “El sauce ploraner”; el lleó,la
  valentia; el gos, tristesa; la margarida, alegria.  Posicions obertes : braços estesos, cap recte, ulls
  oberts, somriure, cames obertes, i en general, esquema corporal que no
  impedeix la integració d’elements externs. Posicions tancades : braços tancats, cap abaixat, 
          cames encongides,  ganyota de 
          tristesa,  parpelles caigudes 
          i, en general, esquema corporal a la defensiva, fent un cercle. | 
 Expressar estats d’ànim i sentiments amb  el gest i amb tot el cos.  Veure la diferència entre actituds tancades i
  obertes. Adonar-se de la correspondència entre postures i
  actituds. | 
| Dramatització | Presentació del text i contextualització. Exemple “Les Bruixes” de Carles Cervelló Es recomana llegir el pròleg per fer la
  contextualització,  és breu i molt
  interessant. L’autor és un mestre de l’escola Vedruna Gràcia de
  Barcelona, que durant molts anys va fer teatre amb els alumnes. I, un dels
  problemes que sempre es trobava era la falta de personatges, de manera que
  alguns alumnes sempre acabaven fem d’arbre. Amb la necessitat de que tots
  actuessin és com va néixer aquesta 
  obra.  Així, doncs els 20
  personatges que formen part de l’obra participen i tenen el seu protagonisme. Reflexió entre tots sobre el què s’ha llegit i/o
  explicat. | Motivar als alumnes Situar el text Conèixer l’autor |