| 6ª SESSIÓ  | TEMPS :  entre 
  1h 30’ i 2 h | OBJECTIUS | 
| Preliminars, relaxació, respiració, concentració | JOC DE DISTENSIÓ : M’ESTIMES AMOR? Es tracta de fer riure als companys. Asseguts en
  cercle, la persona que comença el joc diu a la de la seva dreta : “M’estimes amor?”.
  Aquesta persona respon : “Si, t’estimo, però ara no puc riure”. A
  continuació, la primera persona intenta fer riure a la segona. Es continua
  igual al voltant del cercle fins que es pregunta a la primer persona. Es pot fer per parelles, donant un temps a cada
  membre de la parella. Nota :  No val fer pessigolles. | Trencar la tensió inicial Facilitar els primers contactes amb el grup i donar
  confiança. Facilitat la distensió. Afavorir la imaginació i la
  concentració. | 
| Expressió corporal            Expressió
  Oral Expressió oral | LA MÀ A L’ESQUENA Per parelles : El de davant amb els ulls clucs serà el
  cec, mentre que el company que estarà darrera seu, serà “el lazarillo” i l’ha
  d’ajudar mitjançant la palma de la mà que col·locarà sobre la seva
  espatlla.  Si no retira la mà de
  l’espatlla significarà que va bé, però al treure-la sabrà que hi ha un
  obstacle, i tornarà darrera fins a trobar la mà i des allí corregir la seva
  direcció. No serà per tant, “el lazarillo” qui guií. Introduint música els
  cecs ballen, després entren en contacte i ballen per parelles, sense perdre
  mai la mà-guia. Canvi de papers. MODULACIÓ I ENTONACIÓ DE LA VEU Es tracta de llegir el següent text de
  manera diferent i bastant allunyada del que feu normalment : (Quatre dones en la penombra,
  instal·lades als angles d’un quadrilàter invisible. Al mig, un home, Ramon). Dona 1 : Hola. Dona 2 : Hola. Dona 3 : Hola. Dona 4 : Hola, Ramon. Dona 1 : Què fas? Ramon : Res. Dona 2 : Què mires? Ramon : Res. Dona 3 : Què penses? Ramon : Res. Dona 4 : Com et trobes? Ramon : Res, Vull dir bé. Dona 4 : Ah. Ramon : Eh? Totes : Res, res. Dona 1 : Fa dies que penso... Dona 2 : Vull dir setmanes... Dona 3 : Mesos ... Dona 4 : Anys...fa anys que penso que
  ... Ramon : Què? Totes : Res, res. Dona 2 : Ramon. Ramon : 
  Si? Dona 1 : i Dona 2 : Ramon. Ramon : Què? Dona 1, Dona 2, Dona 3 : Ramon. Ramon : Què vols? Totes : Ramon! Ramon : Ai, què et passa, què vols? Dona 1: Que em miris, Ramon. Dona 2 : Que em miris, a la cara, Ramon. Dona 3 : Que em miris a la cara i
  m’escoltis, Ramon. Dona 4 : Que en miris a la cara i
  m’escoltis un segon, Ramon. Ramon : I, ara! Per què? Què et trobes
  bé? Totes : Ramon! Ramon : Oh. Calma’t, estimada, calma’t.
  Et noto un pèl inquieta, un pèl nerviosa, un pèl tensa, un pèl histèrica oi?
  Au, estimada calla, calma’t  i pren-te
  alguna cosa. (Sergi Belbel. fragment de Ramon, dins
  Homes Cia de Teatre. Barcelona 1994.   | Exercitar la capacitat de concentració, atenció i
  creativitat. Aprendre a confiar. Aprendre a modular la veu. Jugar amb l’entonació de veu. Jugar amb les paraules i amb la comunicació. | 
| Improvisació | CICLE DE PROGRESSIÓ I REGRESSIÓ Si representem mitjançant una sèrie
  successiva de posicions el pas d’una forma tancada a una forma oberta, es
  crea un cicle dotat de moviment de progressió. El punt màxim d’aquesta
  progressió el podem denominar clímax.  Pel contrari, la representació d’una
  sèrie de successives de posicions que fan el pas d’una forma oberta a una
  forma tancada determinarà un cicle de regressió. I el punt mínim d’aquesta
  regressió podrà denominar-se anticlímax. Exercicis : Representar cicles
  de progressió : El naixement d’una flor. El pas de l’hivern  a la primavera (podem acompanyar amb música
  de Vivaldi, Les quatre estacions). El naixement i desenvolupament d’un so
  (les canyes  al costar del riu). Una foguera L’elevació i l’explosió d’un coet. Representar cicles
  de regressió : La mort d’un espantaocells. La crema d’una falla.   Quan un globus es desinfla       | Aprendre a improvisar. Utilitzar la creativitat. Incorporar les diferents formes d’expressió
  ordenadament d’acord amb l’objectiu previ.            | 
|        dramatització | D’acord amb la fitxa adjunta :  “Actes, espais utilitzats i personatges”.
  cal recordar les diferents escenes, fer una petita descripció del conflicte,
  de l’espai i dels personatges que intervenen. Primer i en gran grup es comenten
  breument les diferents escenes, seguidament es divideix el grup en subgrups
  petits i a cada subgrup se li dona una escena. El subgrup haurà d’escriure a
  la fitxa de forma esquemàtica, tot el que se li demana. Després farà una
  representació.  Finalment,  cadascú valora la seva interpretació. Les valoracions seran dels tipus : Com m’he sentit? He estat a gust amb la
  meva interpretació? M’he expressat de forma espontània o
  m’ha costat posar-me en el meu paper i concentrar-me? Ha hagut bona comunicació amb els meus 
          companys? | Aprofundir en el text a través de la ordenació en
  actes i la classificació en espais i personatges que
  intervenen. Interioritzar els diferents actes, espais i
  personatges a partir de la vivència de la dramatització. |