| 7ª SESSIÓ  | TEMPS :  entre  1h 
          30’ i 2 h | OBJECTIUS | 
| Preliminars, relaxació, respiració, concentració | PILOTA CALENTA En cercle, asseguts o drets es va llançar d’uns als
  altres una pilota, s’han d’imaginar que la pilota està molt calenta i se
  l’han de passar molt ràpidament els uns als altres. Quan tenen la pilota és
  el moment de dir ràpidament un seu desig o bé alguna cosa que els  agradi molt i immediatament la passen a un
  altre. El joc acaba quan totes les persones han dit alguna
  cosa. Variants En lloc de dir el que agrada a cadascú, dir alguna
  qualitat de la persona a la que passaràs 
  la pilota. També es pot fer sense pilota, però imaginant que tenim 
          una pilota o algun objecte a les mans. | Trencar la tensió inicial Aprofundir en el coneixement del grup. | 
| Expressió corporal | EQUILIBRI I ESPAI La mestra diu que imaginin que la sala és un full de
  paper que està flotant i que tots els alumnes estan a sobre d’ell i han de
  guardar l’equilibri ja que sinó el full no es mantindrà recte i és decantarà
  a un costat o a l’altre. Una vegada explicat això es comença l’exercici. Exercici Posarem música i els alumnes començaran a caminar
  per la sala, buscant en tot moment que el pes estigui repartit buscant
  l’equilibri. Quan la mestra para la música, tots en silenci s’observen si
  s’han de situar en equilibri amb l’espai i els seus companys; és col·loquen
  bé.  Aquest exercici es fa varies
  vegades. Quan para la música és important que estiguin en silenci i
  concentrats. Cal tenir en compte, que qualsevol moviment individual afectarà
  al grup. CONSIGNES IMPORTANTS :  Ningú ha de manar sobre ningú, cal que cadascú trobi
  per si mateix les seves solucions. Si l’exercici no surt a la primera, la
  mestra no ho ha de solucionar-ho, els alumnes han de buscar per ells mateixos
  la solució. El més important no és pas l’exercici en si mateix com el
  desenvolupament. | Exercitar la capacitat de concentració, atenció i observació. Saber situar-se en el espai. Realitzar exercicis de col·laboració. Adonar-se de la presència del grup. Aprendre a observar i reflexionar abans d’actuar. Arribar entre tots a la solució sense que ningú
  mani. | 
| Expressió oral | TO I INTENSITAT DE LA VEU El coordinador seurà enfront dels alumnes que seuran
  en semicercle. En primer lloc cada nen i un per un s’aixecarà i dirà el seu
  nom, dirigint la veu a algú racó de la sala, la resta dels alumnes faran
  l’eco.  Seguidament els alumnes repetiran un per un i en
  diferent to una frase que prèviament haurà dit el professor.  Les frases poden ser del tipus : “Les princeses dels contes se semblen molt a tu” “Ai,  Ramon ,  Ai, Ramon 
  què petitó que és aquest ninot “ Per exemple, el primer alumne dirà la frase amb
  molta passió i aquest to apassionat va disminuint d’intensitat a mesura que
  van repetint la frase tots els alumnes.  La mestra o bé, un altre alumne pot ajudar a
  portar el grau d’intensitat dirigint amb els braços, amunt i a baix segons la
  intensitat o passió.  VARIANTS : Acompanyar la major o menor intensitat amb el cos
  pujant i baixant. | Valorar la importància de la intensitat de la veu. Adonar-se dels diferents tons de veu. Adonar-se de la relació  entre la veu i l’emoció. Jugar amb la veu. Coordinar veu i moviment del cos. | 
| Improvisació | CONFERÈNCIA DE L’OU I LA GALLINA Sortirà un voluntari i farà una conferència sobre el
  tema: Que fou abans, l’ou o la gallina? Un serà el
  conferenciant i els altres faran de públic assistent a la conferència. L’alumne
  conferenciant podrà parlar sobre el tema  el que vulgui,  però  tenint en compte que, en un moment de la xerrada
  quan doni un cop sobre la taula amb la seva mà dreta, aquesta quedarà
  enganxada. La dificultat de l’exercici estarà no solament en que l’alumne
  sigui capaç de parlar, sinó en fer-ho al mateix temps que intenta treure la
  seva mà de la taula i tractant, d’alguna manera,  de dissimular aquesta acció mentre parla. Ell a més a més haurà de finalitzar l’exercici, bé
  portant-se finalment la taula, o bé retirant la mà després d’un gran esforç. L’exercici ha de durar pocs minuts. Depèn de l’actitud 
          del grup poden sortir altres alumnes. | Fer una improvisació verbal sobre un tema. Coordinar les accions del gest, i del llenguatge. | 
| Dramatització | ESTUDI DELS PERSONATGES  Recordarem amb els alumnes els personatges que surten
  en la història . Són personatges reals o imaginaris . Parlarem del que diu i
  del que no diu l’autor sobre la manera de ser dels diferents personatges. Que
  pistes dona l’autor per a construir el personatge. Parlem de les
  característiques físiques i de les característiques psicològiques. Contestarem a preguntes com : Qui és el personatge?
  Què fa? Què vol? A qui parla? Amb qui es relaciona i de què manera? Perquè actua de la manera que ho fa? Quina es la
  seva motivació?  Imaginem què fa quan
  surt de l’escenari?  Com actuaria jo si
  estigues en el seu lloc? Actuaríem igual o d’una altra manera? Omplin  el
  quadre que es troba en l’apartat de fitxes annexes. Es recomana donar les pautes i fer la reflexió en
  petit grup; després es passa al gran grup. Per deures donar una fitxa a cadascú i portar-la feta 
          al dia següent. | Aprofundir en l’obra a través dels seus personatges. Analitzar les característiques físiques i
  psicològiques dels personatges. Aprofundir en les relacions que tenen entre ells. Reflexionar sobre la forma d’actuar. |