| 9ª SESSIÓ  | TEMPS :  entre 
  1h 30’ i 2 h | OBJECTIUS | 
| Preliminars, relaxació, respiració, concentració | CONCENTRACIÓ EXTERIOR I RELAXACIÓ
  MENTAL NINOTS DE DRAP Estirats al terra, atents al moviment de la
  respiració, imagineu que sou ninots de drap, que la vostra roba es trenca pel
  melic i que aneu perdent, gradualment,  les serradures.  Aneu perdent pes, us sentireu cada vegada
  més lleugers,  més ingràvids. Aquests tipus d’exercicis recreen imatges que són
  suggeriments per a aconseguir estats d’ànim purament psicològics i també
  tensions i relaxaments físics. 
  Qualsevol cosa, animal o persona serveix per a intentar posar-se en el
  seu lloc, tractant de veure les coses des del seu punt de vista i des del seu
  sentiment. Duració : 10 minuts. | Trencar la tensió inicial Fomentar la imaginació. Aprendre a relaxar-se. Posar-se en el lloc dels altres, siguin persones,
  animals o coses. | 
| Expressió corporal | GUARDA EL TEU TORN CAMARA LENTA Per parelles : El alumnes disposats en parelles,  representaran una baralla a camara lenta.  Les consignes són les següents : 
 Els
  moviments s’han de seguir fins al final, han de ser complerts.  
 Procediment En un primer moment les parelles assagen
  els moviments i després uns fan d’espectadors i els altres representen la
  baralla acompanyats de música. Cal fer-ho molt lentament i en silenci. | Aprendre a guardar el torn. Aprendre a observar i percebre  a l’altre.  Aprendre a treballar en silenci. Exercitar la capacitat de concentració, atenció i
  creativitat. Saber seguir les consignes i normes del joc. Saber expressar mitjançant el gest,  estats d’ànim. | 
| Expressió oral | EL CODI DE SONS Es tracta de buscar-li noves
  possibilitats expressives al so. Els participants es reuniran per petits
  grups i cadascú d’ells construirà un codi de sons del qual solament els
  propis integrants del grup posseiran la clau d’interpretació. Per exemple,
  poden establir que una afirmació categòrica vindrà donada per : ¡ejeééé¡ ,
  una nota de sorpresa per ¡oooiiiim¡, una advertència per ¡aju¡ i una pregunta
  per ¡ojé¡. Una vegada establert el codi, cada grup s’entrenarà en el nou
  llenguatge amb situacions senzilles.    Per últim, cada grup farà una breu representació 
          d’una situació amb el codi amb els altres grups, que intentaran desxifrar 
          els codis dels demés. | Experimentar i jugar amb les possibilitats
  expressives dels sons.  Exercitar la imaginació i la iniciativa a partir
  dels exercicis d’improvisació. Aprendre a posar-se d’acord amb el grup. Col·laborar amb el grup per a aconseguir un objectiu
  comú. | 
| Improvisació | EL MUSEU DE CERA El alumnes es divideixen en dos grups. Els d’un grup
  seran figures de cera d’un museu; els del altre, visitants i turistes. En un
  moment determinat, alguns dels 
  visitants s’adonen que les figures de cera es mouen.  Què pot passar si, de sobte, totes les figures de
  cera cobren vida?  Què possibles reaccions poden tenir els visitants?  I les mateixes figures de cera davant les reaccions
  dels turistes? Per acabar es comentarà col·lectivament
  l’experiència. | Expressar estats d’ànim i sentiments amb  el gest i amb tot el cos.  Agilitzar la capacitat de reacció davant de
  situacions noves. Exercitar la imaginació. | 
| Dramatització | EL PERSONATGES DINS DE L’ESPAI En la sessió anterior els alumnes van
  crear diferents personatges a partir de l’obra seleccionada. Ara es tractarà
  de posar aquests personatges  en
  diferents espais. Mantenint la nova personalitat, es formen grups que es trobaran
  en un lloc i una situació que farà que s’actuï d’una manera determinada, però
  sense oblidar la caracterització de cadascú. Es pot optar per qualsevol dels següents
  espais : . Cafeteria . El passeig . Pati de d’institut . La platja . Classe de teatre . Parada de l’autobús . Partit de bàsquet  Es deixarà uns minuts per assajar i
  després es farà la representació que ha de ser molt breu. | Adonar-se de la importància de l’espai en la
  representacions.    Aprofundir en el personatge a partir de les
  interaccions amb el grup i amb l’espai. Desenvolupar situacions a partir de diferents
  espais. Treballar en equip.    Pensar estratègies entre els membres dels grups i
  posar-se d’acord. |