9ª SESSIÓ |
TEMPS : entre
1h 30’ i 2 h |
OBJECTIUS |
Preliminars, relaxació, respiració, concentració |
CONCENTRACIÓ EXTERIOR I RELAXACIÓ
MENTAL NINOTS DE DRAP Estirats al terra, atents al moviment de la
respiració, imagineu que sou ninots de drap, que la vostra roba es trenca pel
melic i que aneu perdent, gradualment, les serradures. Aneu perdent pes, us sentireu cada vegada
més lleugers, més ingràvids. Aquests tipus d’exercicis recreen imatges que són
suggeriments per a aconseguir estats d’ànim purament psicològics i també
tensions i relaxaments físics.
Qualsevol cosa, animal o persona serveix per a intentar posar-se en el
seu lloc, tractant de veure les coses des del seu punt de vista i des del seu
sentiment. Duració : 10 minuts. |
Trencar la tensió inicial Fomentar la imaginació. Aprendre a relaxar-se. Posar-se en el lloc dels altres, siguin persones,
animals o coses. |
Expressió corporal |
GUARDA EL TEU TORN CAMARA LENTA Per parelles : El alumnes disposats en parelles, representaran una baralla a camara lenta. Les consignes són les següents :
Els
moviments s’han de seguir fins al final, han de ser complerts.
Procediment En un primer moment les parelles assagen
els moviments i després uns fan d’espectadors i els altres representen la
baralla acompanyats de música. Cal fer-ho molt lentament i en silenci. |
Aprendre a guardar el torn. Aprendre a observar i percebre a l’altre. Aprendre a treballar en silenci. Exercitar la capacitat de concentració, atenció i
creativitat. Saber seguir les consignes i normes del joc. Saber expressar mitjançant el gest, estats d’ànim. |
Expressió oral |
EL CODI DE SONS Es tracta de buscar-li noves
possibilitats expressives al so. Els participants es reuniran per petits
grups i cadascú d’ells construirà un codi de sons del qual solament els
propis integrants del grup posseiran la clau d’interpretació. Per exemple,
poden establir que una afirmació categòrica vindrà donada per : ¡ejeééé¡ ,
una nota de sorpresa per ¡oooiiiim¡, una advertència per ¡aju¡ i una pregunta
per ¡ojé¡. Una vegada establert el codi, cada grup s’entrenarà en el nou
llenguatge amb situacions senzilles. Per últim, cada grup farà una breu representació
d’una situació amb el codi amb els altres grups, que intentaran desxifrar
els codis dels demés. |
Experimentar i jugar amb les possibilitats
expressives dels sons. Exercitar la imaginació i la iniciativa a partir
dels exercicis d’improvisació. Aprendre a posar-se d’acord amb el grup. Col·laborar amb el grup per a aconseguir un objectiu
comú. |
Improvisació |
EL MUSEU DE CERA El alumnes es divideixen en dos grups. Els d’un grup
seran figures de cera d’un museu; els del altre, visitants i turistes. En un
moment determinat, alguns dels
visitants s’adonen que les figures de cera es mouen. Què pot passar si, de sobte, totes les figures de
cera cobren vida? Què possibles reaccions poden tenir els visitants? I les mateixes figures de cera davant les reaccions
dels turistes? Per acabar es comentarà col·lectivament
l’experiència. |
Expressar estats d’ànim i sentiments amb el gest i amb tot el cos. Agilitzar la capacitat de reacció davant de
situacions noves. Exercitar la imaginació. |
Dramatització |
EL PERSONATGES DINS DE L’ESPAI En la sessió anterior els alumnes van
crear diferents personatges a partir de l’obra seleccionada. Ara es tractarà
de posar aquests personatges en
diferents espais. Mantenint la nova personalitat, es formen grups que es trobaran
en un lloc i una situació que farà que s’actuï d’una manera determinada, però
sense oblidar la caracterització de cadascú. Es pot optar per qualsevol dels següents
espais : . Cafeteria . El passeig . Pati de d’institut . La platja . Classe de teatre . Parada de l’autobús . Partit de bàsquet Es deixarà uns minuts per assajar i
després es farà la representació que ha de ser molt breu. |
Adonar-se de la importància de l’espai en la
representacions. Aprofundir en el personatge a partir de les
interaccions amb el grup i amb l’espai. Desenvolupar situacions a partir de diferents
espais. Treballar en equip. Pensar estratègies entre els membres dels grups i
posar-se d’acord. |