|  | Análisi del text |                               Elements
  Esquema dramàtica | ||
|  | Contextualització | Lectura comprensiva del text i successió
  cronológica, Argument | Conflictes | Personatges caracterització i relacions
  entre ells | 
|  | Context en
  que fou escrit el text, sentit de l’obra i tot el que l’autor vol comunicar.
  Intenció de l’autor, circumstàncies en què fou escrita, fets en que
  s’inspira, és
  a dir els antecedents que envolten al text. | Es realitza
  una primera lectura col.lectiva i es fa un exercici de reflexió conjunta:
  Argument, situacions, tipus de personatges, tipus de llenguatge, interaccions
  entre ells, actituds. És fa una reflexió sobre la successió d’esdeveniments i unitats
  d’acció que són les que es marquen els fets. Es posa un títol a cada una. | El conflicte
  és tota situació de desacord, oposició i lluita. La naturalesa del conflicte
  pot ser la rivalitat entre persones, l’oposició entre concepcions diferents
  del món, ó entre persona i societat. El elements
  del conflicte són : Plantejament,
  nus i desenllaç que responen a les preguntes següents:  1.  
  Com
  comença l’acció? 2.  
  Què
  passa? 3.  
  Com
  termina?. | Caracterització
  física i psicològica del personatge.  Gesticulació
  forma de caminar, llenguatge i ritme extern. Analitzar les
  diferents situacions en escena, què és el que fa? Podem també
  fer servir la imaginació i fer especulacions sobre la seva vida fora de
  l’escena. Reflexionar i
  classificar les relacions que es donen entre els diferents personatges. |