INFORMACIONS DIVERSES DE LA GUIA DIDÀCTICA.

 

Objectius de l'educació secundària obligatoria, segons DECRET 143/2007, de 26 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundaria obligatòria. No els he posat tots, solament els més relacionats amb la webquest.

 

Objectius de l'Educació secundària obligatòria. Més informació

Els més relacionats amb la webqüest són:

a) Assumir amb responsabilitat els seus deures i exercir els seus drets respecte als altres, entendre el valor del diàleg, de la cooperació, de la solidaritat, del respecte als drets humans com a valors bàsics per a una ciutadania democràtica.

b) Desenvolupar i consolidar hàbits d'esforç, d'estudi, de treball individual i cooperatiu i de disciplina com a base indispensable per a un aprenentatge eficaç i per aconseguir un desenvolupament personal equilibrat.
e) Desenvolupar l'esperit emprenedor i la confiança en si mateix, la participació, el sentit crític, la iniciativa personal i la capacitat per aprendre a aprendre, planificar, prendre decisions i assumir responsabilitats.

j) Desenvolupar habilitats bàsiques en l'ús de fonts d'informació diverses, especialment en el camp de les tecnologies, per saber seleccionar, organitzar i interpretar la informació amb sentit crític. "IMPORTANT"

m) Gaudir i respectar la creació artística i comprendre els llenguatges de les diferents manifestacions artístiques i utilitzar diversos mitjans d'expressió i representació.

Els objectius d'Educació Física, segons el nou curriculum de l'Educació Secundària Obligatòria, Decret 143/2007 DOGC núm. 4915.

No els poso tots, solament els que poden tenir alguna relació amb aquesta webquest. Més informació

4. Manifestar autonomia en l'organització i planificació de l'activitat física,

consolidada com hàbit de vida saludable.

9. Mostrar habilitats i actituds de respecte, treball en equip i esportivitat en la

participació en activitats, jocs i esports, independentment de les diferències

culturals, socials i d'habilitat.

10. Adoptar una actitud crítica davant el tractament del cos, l'activitat física i

l'esport en la societat actual i valorar-ne els aspectes positius.

 

Per a l'educació obligatòria, s'identifiquen com a competències bàsiques les

vuit competències següents: Més informació

Les competències comunicatives:

1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual

2. Competències artística i cultural

Les competències metodològiques:

3. Tractament de la informació i competència digital

4. Competència matemàtica

5. Competència d'aprendre a aprendre

Les competències personals:

6. Competència d'autonomia i iniciativa personal

Competències específiques centrades en conviure i habitar el món:

7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

8. Competència social i ciutadana.

 

De les competències bàsiques, i dins les transversals, per la nostra webquest la competència lingüistica i audiovisual és la més utilitzada i més important

 

Dins les competencies metodològiques, el tractament de la informació i competència digital i sobretot la competència d'aprendre a aprendre són les més importants.

 

Dins les competències personals, la competència d'autonomia i iniciativa personal és molt important.

 

Les competències centrades en conviure i habitar el món són molt importants, sobretot pel que fa referència al respecte per les opinions dels altres.

 

Coneixements previs respecte el tema:

Els coneixements previs que tenen els alumnes respecte als Jocs Olímpics són els conceptes que surten al llibre de text i els que han pogut veure als mitjans de comunicació o el que els han pogut explicar el seu entorn més proper.

 

El coneixements previs respecte a les TIC.

Tots els alumnes tenen coneixements de internet, processador de textos, buscar imatges i saben utilitzar el programa del word.

 

Curs i àrea.

Aquesta webquest està pensada pels alumnes de 3r d'ESO, dins l'àrea d'Educació Física, tot i que pot ser una webquest interdisciplinària, de socials, música, fins i tot anglès i visual i plàstica.

 

TEMPORALITZACIÓ.

La webquest es presentarà al començament del trimestre. La primera setmana cada alumne farà la recerca i la selecció de la informació. La segona setmana cada alumne elaborarà el seu treball i la tercera setmana tot el grup farà la composició de tot el treball. Per últim es lliurarà el treball al professor.

Després de la revisió de tots els treballs, es farà una posada en comú amb aportacions de tots els grups.

 

COL·LABORACIÓ d'ALTRES PROFESSORS.

Per la realització del treball es pot demanar la col·laboració de professors d'altres matèries, com per exemple, el professor de socials, música i visual i plàstica.

També es pot demanar la col·laboració d'altres persones adultes: pares, avis i altres.

ORGANITZACIÓ DELS ALUMNES.

El professors farà grups de 5, perquè d'aquesta manera es faran grups més heterogenis i no hi haurà cap tipus de discriminació.

Primer treballaran de forma individual i després s'ajuntaran per dissenyar el treball en equip. Cadea grup lliurarà el treball al professor el mateix dia, en paper o en un CD.

Després de la revisió del professor, es farà la posada en comú, on tots els alumnes poden fer aportacions personals.

 

MATERIAL NECESSARI.

El material necessari és l'ordinador amb conexió a internet, disposar del programa word.

El treball es pot presentar en paper o bé en un CD.

 

ORGANITZACIÓ DE L'ESPAI.

Tant el treball individual com el treball en grup es farà on decideixen els alumnes. Cal organitzar-se. Evidenment el treball individual el poden fer a casa, si no disposen de conexió a internet el poden fer a l'institut.

La posada en comú evidenment es farà en una aula del centre.

PRESENTACIÓ DEL TREBALL.

El treball es presentarà en paper o bé es pot presentar en un CD.

TIPUS D'AVALUACIONS.

El professor farà una avaluació individual i una avaluació de tot el grup.

Els alumnes s'autoavaluaran.

Els alumnes avaluaran el treball i l'avaluació del professor.

 

SUPORTS.

En totes les fases de proces els alumnes tenen el suport del professor d'Educació Física i com ja he comentat anteriorment poden demanar ajut a altres professors del centre i també poden demanar la col·laboració d'ltres persones adultes, pares, avis, amics, etc.

En la segona fase del procés, d'elaboració i disseny del treball també poden demanar l'ajut al professor de informàtica.

 

Aquesta webquest és el projecte final del curs telemàtic de formació permanent "Creació d'aplicacions a internet: Les webquest". Aquesta webquest s'ha realitzat entre el febrer i el març del 2008.

 

Tots els professors i altres que vulgueu fer algun comentari sobre la webquest, cliqueu aquí.