INFORMACIONS
DIVERSES DE LA GUIA DIDÀCTICA.
Objectius de l'educació secundària obligatoria, segons DECRET 143/2007, de 26 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundaria obligatòria. No els he posat tots, solament els més relacionats amb la webquest.
Objectius de l'Educació secundària obligatòria. Més informació
Els més relacionats amb la webqüest són:
a) Assumir amb responsabilitat els seus deures i exercir els seus drets respecte als altres, entendre el valor del diàleg, de la cooperació, de la solidaritat, del respecte als drets humans com a valors bàsics per a una ciutadania democràtica.
e) Desenvolupar l'esperit emprenedor i la confiança en si mateix, la
participació, el sentit crític, la iniciativa personal i la
capacitat per aprendre a aprendre, planificar, prendre decisions i assumir
responsabilitats.
j) Desenvolupar habilitats bàsiques en l'ús de fonts d'informació diverses, especialment en el camp de les tecnologies, per saber seleccionar, organitzar i interpretar la informació amb sentit crític. "IMPORTANT"
m) Gaudir
i respectar la creació artística i comprendre els llenguatges
de les diferents manifestacions artístiques i utilitzar diversos mitjans
d'expressió i representació.
4. Manifestar autonomia en l'organització i planificació de l'activitat física,
consolidada com hàbit de vida saludable.
9. Mostrar habilitats i actituds de respecte, treball en equip i esportivitat en la
participació en activitats, jocs i esports, independentment de les diferències
culturals, socials i d'habilitat.
10. Adoptar una actitud crítica davant el tractament del cos, l'activitat física i
l'esport en la societat actual i valorar-ne els aspectes positius.
Per
a l'educació obligatòria, s'identifiquen com a competències bàsiques les
vuit competències següents: Més informació
Les competències comunicatives:
1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual
2. Competències artística i cultural
Les competències metodològiques:
3. Tractament de la informació i competència digital
4. Competència matemàtica
5. Competència d'aprendre a aprendre
Les competències personals:
6. Competència d'autonomia i iniciativa personal
Competències específiques centrades en conviure i habitar el món:
7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
8. Competència social i ciutadana.
De les competències bàsiques, i dins les transversals, per la nostra webquest la competència lingüistica i audiovisual és la més utilitzada i més important
Dins les competencies metodològiques, el tractament de la informació i competència digital i sobretot la competència d'aprendre a aprendre són les més importants.
Dins les competències personals, la competència d'autonomia i iniciativa personal és molt important.
Les competències centrades en conviure i habitar el món són molt importants, sobretot pel que fa referència al respecte per les opinions dels altres.
Els coneixements previs que tenen els alumnes respecte als Jocs Olímpics són els conceptes que surten al llibre de text i els que han pogut veure als mitjans de comunicació o el que els han pogut explicar el seu entorn més proper.
El coneixements previs respecte a les TIC.
Curs i àrea.
Aquesta webquest està pensada pels alumnes de 3r d'ESO, dins l'àrea d'Educació Física, tot i que pot ser una webquest interdisciplinària, de socials, música, fins i tot anglès i visual i plàstica.
TEMPORALITZACIÓ.
La webquest es presentarà al començament del trimestre. La primera setmana cada alumne farà la recerca i la selecció de la informació. La segona setmana cada alumne elaborarà el seu treball i la tercera setmana tot el grup farà la composició de tot el treball. Per últim es lliurarà el treball al professor.
Després de la revisió de tots els treballs, es farà una posada en comú amb aportacions de tots els grups.
COL·LABORACIÓ d'ALTRES PROFESSORS.
Per la realització del treball es pot demanar la col·laboració de professors d'altres matèries, com per exemple, el professor de socials, música i visual i plàstica.
També es pot demanar la col·laboració d'altres persones adultes: pares, avis i altres.
ORGANITZACIÓ DELS ALUMNES.
El professors farà grups de 5, perquè d'aquesta manera es faran grups més heterogenis i no hi haurà cap tipus de discriminació.
Primer treballaran de forma individual i després s'ajuntaran per dissenyar el treball en equip. Cadea grup lliurarà el treball al professor el mateix dia, en paper o en un CD.
Després de la revisió del professor, es farà la posada en comú, on tots els alumnes poden fer aportacions personals.
ORGANITZACIÓ
DE L'ESPAI.
El professor farà una avaluació individual i una avaluació de tot el grup.
Els alumnes s'autoavaluaran.
Els alumnes avaluaran el treball i l'avaluació del professor.
SUPORTS.
En totes les fases de proces els alumnes tenen el suport del professor d'Educació Física i com ja he comentat anteriorment poden demanar ajut a altres professors del centre i també poden demanar la col·laboració d'ltres persones adultes, pares, avis, amics, etc.
En la segona fase del procés, d'elaboració i disseny del treball també poden demanar l'ajut al professor de informàtica.
Aquesta webquest és el projecte final del curs telemàtic de formació permanent "Creació d'aplicacions a internet: Les webquest". Aquesta webquest s'ha realitzat entre el febrer i el març del 2008.
Tots els professors i altres que vulgueu fer algun comentari sobre la webquest, cliqueu aquí.