INFORMACIONS DIVERSES DE LA GUIA DIDÀCTICA.

 

Objectius de l'educació secundària obligatoria, segons DECRET 143/2007, de 26 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundaria obligatòria. No els he posat tots, solament els més relacionats amb la webquest.

 

L'educació secundària obligatòria contribuirà a desenvolupar les habilitats i les competències que permetin als nois i a les noies: Més informació

 

a) Assumir amb responsabilitat els seus deures i exercir els seus drets respecte als altres, entendre el valor del diàleg, de la cooperació, de la solidaritat, del respecte als drets humans com a valors bàsics per a una ciutadania democràtica.

 

b) Desenvolupar i consolidar hàbits d'esforç, d'estudi, de treball individual i cooperatiu i de disciplina com a base indispensable per a un aprenentatge eficaç i per aconseguir un desenvolupament personal equilibrat

 

e) Desenvolupar l'esperit emprenedor i la confiança en si mateix, la participació, el sentit crític, la iniciativa personal i la capacitat per aprendre a aprendre, planificar, prendre decisions i assumir responsabilitats.

 

g) Identificar com a pròpies les característiques històriques, culturals, geogràfiques i socials de la societat catalana, i progressar en el sentiment de pertinença al país.

 

h) Comprendre i expressar amb correcció, oralment i per escrit, textos i missatges complexos en llengua catalana, en llengua castellana i, en el seu cas, en aranès, i consolidar hàbits de lectura i comunicació empàtica. Iniciar-se en el coneixement, la lectura i l'estudi de la literatura.

 

j) Desenvolupar habilitats bàsiques en l'ús de fonts d'informació diverses, especialment en el camp de les tecnologies, per saber seleccionar, organitzar i interpretar la informació amb sentit crític. IMPORTANT.

 

Els objectius d'Educació Física, segons el nou curriculum de l'Educació Secundària Obligatòria, Decret 143/2007 DOGC núm. 4915.

 

No els poso tots, solament els que poden tenir alguna relació amb aquesta webquest. Més informació

4. Manifestar autonomia en l'organització i planificació de l'activitat física,

consolidada com hàbit de vida saludable.

9. Mostrar habilitats i actituds de respecte, treball en equip i esportivitat en la

participació en activitats, jocs i esports, independentment de les diferències

culturals, socials i d'habilitat.

10. Adoptar una actitud crítica davant el tractament del cos, l'activitat física i

l'esport en la societat actual i valorar-ne els aspectes positius.

 

Per a l'educació obligatòria, s'identifiquen com a competències bàsiques les

vuit competències següents: Més informació

Les competències comunicatives:

1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual

2. Competències artística i cultural

Les competències metodològiques:

3. Tractament de la informació i competència digital

4. Competència matemàtica

5. Competència d'aprendre a aprendre

Les competències personals:

6. Competència d'autonomia i iniciativa personal

Competències específiques centrades en conviure i habitar el món:

7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

8. Competència social i ciutadana.

 

De les competències bàsiques, i dins les transversals, per la nostra webquest la competència lingüistica i audiovisual és la més utilitzada i més important

 

Dins les competencies metodològiques, el tractament de la informació i competència digital i sobretot la competència d'aprendre a aprendre són les més importants.

 

Dins les competències personals, la competència d'autonomia i iniciativa personal és molt important.

 

Les competències centrades en conviure i habitar el món són molt importants, sobretot pel que fa referència al respecte per les opinions dels altres.

 

A través de les webquest es poden treballar diversos continguts de procediments, conceptes i actituds, que s'utilitzava a l'antiga programació.

Procediments:

·        Recerca i selecció de informació a internet.

·        Realització d'un power point.

·        Exposició oral individual del power point.

 

Conceptes:

·        Tots els relacionats amb l'esport: Origen (país, dates), història, nom, evolució, inventor, equips a Catalunya, campionats, països participants, reglament.

·        Arguments a favor i en contra de les seleccions esportives catalanes.

 

Actitud:

·        Treball en equip per buscar informació i dissenyar un powerpoint.

·        Respecte per les opinions i el treball dels altres.

·        Demanar torn de paraula

 

Les competències bàsiques en TIC que es preveuen assolir són:

·        Tractament de la informació i competència digital. Saber navegar per internet a la recerca i selecció de informació. Disseny d'un powerpoint.

·        Competència d'aprendre a aprendre.

·        Competència d'autonomia i iniciativa personal.

 

La webquest es presentarà al començament de trimestre, la primera setmana es farà la recerca de informació, després durant una altra setmana es farà el powerpoint i finalment es farà l'exposició oral individual del powerpoint durant una classe d'Educació Física.

 

Els recursos humans necessaris per portar a terme la webquest són: el professor d'Educació Física i evidentment els alumnes.

 

Els grups els farà el professor, perquè d'aquesta manera es faran grups més heterogenis i no hi haurà cap tipus de discriminació.

 

Els alumnes tenen un coneixement molt escàs tant del korfball com de les seleccions esportives catalanes. Solament, els alumnes més informats de temes d'actualitat, en saben alguna cosa del korfball i del reconeixement internacional de les seleccions esportives catalanes.

 

Tots els alumnes tenen coneixements de internet, processador de textos, buscar imatges i la majoria saber utilitzar el programa del powerpoint.

 

El material previst que caldrà utilitzar: ordinador, programes, etc.

 

Cada grup de treball lliurarà el powerpoint al professor. Abans, cada component del grup farà una petita exposició oral explicant una part del powerpoint.

 

L'avaluació del treball la farà el professor. L'avaluació de la recerca de informació i del power point serà del grup. L'avaluació de l'exposió oral serà individual. Els alumnes també avaluaran la webquest i faran autoavaluació.

 

Aquesta webquest s'ha dissenyat dins un curs telemàtic de formació permanent "Creació d'aplicacions a internet: Les webquest". Aquesta webquest s'ha realitzat entre l'octubre del 2007 i el gener del 2008.

 

Si voleu fer algun comentari sobre la webquest, cliqueu aquí.