LES VEUS DEL RENAIXEMENT

CAPELLA DE MÚSICA Vent de dalt

de TORTOSA

Director: Rossend Aymí Escolà

Divendres 26 a les 20:30 h.

PALAU EPISCOPAL
Tortosa juliol de 2002

RENAIXEMENT 2002

• "Per tu jo cantaria".

Ciutadans e ciutadanes de Tortosa e de les viles properes:
Us saludem e desitgem que estos dies 26, 27 i 28 sien plens de joia e felicitat; nosaltres, amb los
nostres cants volem també expressar los nostres sentiments en aquesta singular festa; us contarem històries d'amor, potser de diferent manera de com ho feien los nostres avantpassats més propers. En los nostres dies los poetes, escultors, mestres d'obres e pintors, tornen los ulls a la mare Roma e escolten novament la veu dels savis de Grècia. També los cantors e ministrers s'inspiren en estos nous pensaments. Lo món renaix e l'home torna a ser la mesura de tota cosa.

• "Amor que tens ma vida..." Una pavana que pareix un jurament d'etern amor: "Primer veuràs cansades les ones recular ... ans que el meu pensament t'oblidi un sol moment".

• "Bella, de vós som amorós"... El duc de Calàbria té aquesta cançó en el seu recull. L'hurà feta Mateu Fletxa, fill de Prades? Bonica declaració d'amor.

• "Tres morillas"... El tres, nombre simbòlic en totes les cultures. També en l'amor.

• Muchos van de amor heridos"... L'amor també és tímid.

• Por unos puertos arriba" ...Vés a saber perquè està sempre trist el cavaller, sol amb el seu cavall.

• Pregària a taula"... En aquest punt volem donar un toc religiós a la nostra cantada; gràcies a Déu tota criatura té el que necessita.

• "Riu, riu, xiu"... E la Verge ha estat ornada de tota virtud.

• Por la puente, Juana"... La bellesa externa decau però la interna dura; només cal esperar més en una que en l'altra.

• "Tra verdi campi" ... La natura és sempre font d'inspiració e mestra de la vida.

• "Tourdion" ... E finalment una cançó més divertida. Com en les menjades, també en les festes, beure moderadament ho arrodonix tot.

Amb los nostres cants, que hem presentat plens de sentiments joiosos, acomiadar-mos volem en aquesta solemnitat festívola. Fins l'any proper. Adéu-siau!

PER TU JO CANTARIA N. Meystre / W. R. Willisegger
AMOR QUE TENS MA VIDA Pavana, s. XVI
BELLA DE VÓS
Cançoner del duc de Calàbria
TRES MORILLAS Cancionero de Palacio. Anònim, s. XVI
MUCHOS VAN DE AMOR HERIDOS
Anònim, s. XVI
POR UNOS PUERTOS ARRIBA Cancionero de Palacio. Antonio Ribera, s. XVI. Texto: Juan del Encina
PREGÀRIA A TAULA
Heinrich-Schütz (1585-1672)
RIU, RIU, XIU Anònim Renaixement
POR LA PUENTE, JUANA Poema de Félix Lope de Vega (1562-1635).Música d'autor anònim.
TRA VERDI CAMPI Orazio Vecchi (1550-1605)
TOURDION Anònim francès, s.XVI. Adaptació: Joan Vives