B) La longitud dels fragments

Una altra de les característiques de l'estil d'un autor és el nombre de paraules que utilitza a cada fragment (llargària de les frases). Hi ha autors que fan servir fragments llargs, d'altres que escriuen amb fragments curts.
Un fragment comença sempre per majúscula i acaba en un punt, un signe d'interrogació o un signe d'exclamació, així aquest fragment que esteu llegint té una longitud de trenta paraules.

L'Alba i la Berta han separat els 30 primers fragments del text i han comptat quantes paraules té cada fragment. Aquest és el resultat obtingut:
12, 16, 4, 29, 5, 3, 9, 11, 30, 5, 3, 8, 11, 30, 11, 11, 4, 12, 12, 23, 26, 6, 11, 35, 10, 2, 2, 4, 13, 4
El fragment més curt té dues paraules i el més llarg en té 35. Han fet la resta per trobar el rang: 35-2=33 paraules i l'Alba i la Berta han considerat que això és un rang molt gran i han decidit agrupar les dades de cinc en cinc.
A continuació, com en l'activitat anterior, l’Alba i la Berta han fet el recompte i han enregistrat els resultats en una taula de freqüències.
Comproveu que tot sigui correcte!
Observeu que els fragments estan agrupats per intervals de classe.
A la taula 3 s'observa que l'interval de classe que té una freqüència més gran és de 1 a 5 paraules. Direm que la CLASSE MODAL és l'interval de 1 a 5 paraules.
Llicenciat sota la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License
Autors anònims