C2) Traiem conclusions!

Icona iDevice Posem els resultats en comú i observem

Utilitzeu el full de càlcul experiment_c5.xls, preparat per introduir els resultats de cada parella i obtenir les freqüències absolutes totals de cada suma, les freqüències relatives i fer el diagrama de barres amb els resultats de tota la classe. Aquest diagrama és millor fer-lo de les freqüències relatives, ja que les absolutes prenen valors molt grans i no resulten pràctiques.

C2-a) Ajuntem els resultats de tota la classe. Què observem? Quina és la suma més freqüent? I la menys freqüent?

Responeu les preguntes i feu les vostres reflexions en el Guió de l'Alumne, amb paper i boli.

Icona iDevice És equitatiu aquest joc?

C2-b) Penseu que el joc és equitatiu? Raoneu la resposta.

Icona iDevice El podríem fer equitatiu?

C2-c) Inventeu un joc equitatiu en què intervingui la suma de les puntuacions dels dos daus.

Recordeu que cal recollir i desar els materials que heu emprat.

Jocs d'Atzar