Visita el nostre Institut

MATEMÀTIQUES II

ESTADÍSTICA I PROBABILITAT

21-5-99

1. Volem veure si el preu del barril de petroli afecta la mitjana europea dels índex de preu al consum (IPC). A la següent taula hi ha recollides les dades de 5 anys:

Preu en $

18

19

20

18

16

IPC

3

3.5

4

a) Calculeu el coeficient de correlació entre les dues variables, escrivint prèviament la fórmula que feu servir.
    b)Feu la predicció d'IPC si el preu del barril se situa a 21 $, utilitzant la recta de regressió de l'IPC en funció del preu del barril.

2. a) La probabilitat de contraure una malaltia quan un individu és en contacte amb un malalt és 1/3. Si he estat independentment en contacte amb tres malalts, calculeu la probabilitat que tinc de contraure la malaltia.
    b) El 20% d'un model de bombetes és defectuós. En una mostra de 5 bombetes, calculeu la probabilitat que exactament dues bombetes siguin defectuoses.

3. Considerem que la distribució de notes de matemàtiques d'una classe de 40 alumnes és normal, amb mitjana 5,4 i desviació 1,8. Quants alumnes esperem que tinguin una puntuació entre 3,6 i 7,2?

4. Tirem una moneda perfecta 100 vegades.
    a)Fem la predicció que sortirà un nombre de cares comprès entre 44 i 56. Calculeu el risc d'aquesta predicció. (és a dir la probabilitat de no encertar)
    b)Quin és l'interval de confiança corresponent a un risc del 5%?