El to i el color
      El diferent grau de llum que un objecte absorbeixi o rebutgi donarà com a resultat a la imatge uns valors de to que aniran des del blanc al negre, passant per una sèrie de grisos. Tota la gamma de tons possibles constitueix l'escala de tons.
       
        ºLa mirada es dirigeix a allò més il·luminat, al to més clar abans que a les zones més obscures. 
       
        Al contrari, si es dóna un enquadrament de gran qualitat, allò primer que atraurà la mirada serà un objecte obscur. 
      Usos del color al cinema:
       
        El color pictòric. Intenta evocar el colorit dels quadres i fins i tot la seva composició. 
       
         El color històric. Intenta recrear l'atmosfera cromàtica d'una època. 
       
         El color simbòlic. S'usen els colors en determinats plans per a suggerir i subratllar efectes determinats. 
       
       
        El color psicològic. Cada color produeix un efecte anímic diferent. Els colors freds (verd, blau, violeta) deprimeixen i els càlids (vermell, taronja, groc) exalten. 
      El color i la perspectiva: els colors càlids donen impressió de proximitat, i els freds de llunyania. També hi influeix el valor de la intensitat tonal de cada color: els valors alts, il·luminats, suggereixen grandiositat, allunyament, buidor... Els valors baixos, poc il·luminats, suggereixen apropament.

      Els fons il·luminats i clars intensifiquen els colors, donen ambient d'alegria i els objectes tenen més importància en el seu conjunt. Els fons obscurs debiliten els colors, entristeixen els objectes que es difuminen i perden importància en el conjunt.

      El color serveix per a centrar l'atenció, afavorir el ritme en la narració i en el muntatge, i expressar amb més força certs moments.

       Menú