JOCS MATINFORMÀTICS

Noves versions

        Una col·lecció de jocs informàtics per a aprendre i divertir-se jugant amb les matemàtiques:

MNEMOCAST

    Aquest joc és bàsicament un ‘memory’ de nombres situat a l’entorn gràfic d’un castell i que al ser resolt completament apareix un castell de Catalunya que passa a ser possessió del jugador encertant. Es presenta amb 8 nivells de dificultat.
    En aquest joc s’han de trobar les parelles d'escuts que amaguen un número o el resultat d'una operació igual. Per a aconseguir-ho, s’ha d'anar fent clic a sobre dels escuts per poder veure els nombres o operacions que tenen al darrere. Cada cop que es descobreix una parella de resultats idèntics, els dos escuts desapareixeran i començarà a aparèixer la foto d'un castell, el qual serà conquerit si s’encerten totes les parelles de la graella d'escuts i, per tant, s’aconsegueix destapar completament la fotografia del castell.
     Si es vol una ajuda, es pot fer clic a l'armadura i aquesta dirà quin escut fa parella amb l'escut que s’acaba de destapar,  però pagant a canvi 10 punts.
     La puntuació atorgada cada cop que es conquereix un castell depèn del nombre de les jugades empleades per a resoldre-ho completament, des d'un màxim de 100 punts en una sèrie perfecta i sense errades, fins a un mínim de 10 punts. Si s’obté un bon registre de jugades, el nom del jugador quedarà registrat com un dels records del joc.

MATESCALADA

    Es tracta d’un joc, compost de 4 passatemps matemàtics, on els jugadors (d'1 a 4) han de superar una sèrie de proves, assignades a l’atzar, per a arribar al cim i guanyar la partida; en cas d’encert, un jugador escala una mica més amunt, però si falla baixarà uns esglaons... La relació de jocs és la següent:

LA SARDANA NUMÈRICA

    Els jugadors han d’esbrinar el sardanista, entre vuit diferents, que porta el número secret de dues xifres, per a aconseguir-ho disposen de 4 pistes que poden demanar a partir dels nombres del 2 al 9, al fer ‘clic’ en un d’aquests, s’indica el residu que hi queda de dividir el número secret entre aquesta xifra, d’aquesta manera i amb les 4 pistes donades, i una mica de lògica, no es fa complicat de superar la prova.
        Ex. (el nº és el 47)  Pista 1: entre 2 >> Residu 1, Pista 2: entre 7 >> Residu 5,...

 

LA COLUMNATA NUMÈRICA

 

    Els jugadors han d’esbrinar el número final que completaria una sèrie lògica de 8 números, situada en una succesió ascendent de columnes. Hi ha diferents nivells de dificultat i la puntuació és proporcional al grau de complexitat de l’exercici.


    Ex. 1, 2, 4, 7, 11, 16,  22, ?? .... Solució: 29
 
 

 

ROMANUM


    Els jugadors han de resoldre, amb xifres romanes, una operació que es proposa també en xifres romanes, l’entorn del joc ens transporta, uns 20 segles enrera, a la Catalu-nya de la Tarraco imperial. Ideal per a treballar aquest sistema numèric, reflexionar lo efímer de cada cultura, i una bona excusa per a fer càlcul (la calculadora està absolutament prohibida, es clar, que amb números romans no funciona!!
 

 
 

LA CAIXA FORTA


    Els jugadors han de descobrir la combinació numèrica secreta (de 4 xifres) que obre la caixa forta, per a poder fer-ho disposen de 6 pistes (de 4 xifres) on s’indiquen la quantitat de xifres coincidents entre la pista i la combinació secreta. Finalment, per a obrir la caixa forta, s’han de sumar les 4 xifres de la combinació trobada i, en cas d’encert, se superaria la prova.

        Ex. (la secreta és 3472) pistes:
4619 -> 1,  2173 -> 3, 4097 -> 2, etc. Sol. 3+4+7+2 = 16

    També s’inclou el programa 'Matics' que permet jugar a cadascun d’aquest jocs de manera independent.

  EL TRIO

      L'objectiu del joc consisteix en obtenir un número determinat (de l‘1 al 49), que apareix a la part inferior, a partir de 3 xifres unitàries en línia situades a una graella de 9 x 6 caselles num.
    El criteri de càlcul és molt senzill, s’han de multiplicar les dues primeres xifres i sumar o restar la tercera. Les xifres poden agafar-se en línia horitzontal, vertical o diagonal, en els dos sentits possibles, amunt - avall o esquerra – dreta.   Ex.  32 = 6 x 5 + 2   (El primer 6 de la primera fila i, en diagonal descendent, el 5 de la segona fila i el 2.)
    El guanyador serà el jugador que aconsegueix fer la màxima puntuació al final del joc, s’atorguen 10 punts pels encerts o –5 per les errades.

Es pot descarregar gratuïtament el joc del Trio 1.0 (nou)

PASSATEMPS i ACTIVITATS

    Si tens ganes de pensar una mica, entra en aquesta pàgina.
   Moltes activitats són una mostra de les que es proposen en els jocs matemàtics presentats en aquesta web, d'altres una bona excusa per a rumiar una estona!

Tornar a l'índex


Per a més informació dirigir-se a:

Autor: Blai Figueras Álvarez

E-mail: mentaludix@hotmail.com