Joan Boada Capellades és professor de Ciències Experimentals d'ESO i coordina les Noves Tecnologies de la Informació i de la Comunicació en l'IES Milà i Fontanals, de Vilafranca del Penedès (Barcelona).

Formador d'informàtica i vídeo educatiu de la Subdirecció General de Tecnologies de la Informació .

Va introduir els mitjans audiovisuals a l'Ensenyament l'any 1982 (Direcció General d'Ensenyament Primari) i els Mitjans informàtics a l'EGB dins del Pla CERO/CERE de la Direcció General d'Ensenyament Universitari (D.O.G. 499 DE 31-XII-84).

Estudiant ens instruïm.
Comunicant ens eduquem.

L'escola rural sobreviurà gràcies a l'ús dels nous mitjans que la tecnologia actual posa al seu abast.

Estudiando nos instruimos.
Comunicando nos educamos.

La escuela rural sobrevivirá gracias al uso de los nuevos medios que la tecnología actual pone a su alcance.

Etudiant nous nous instruisons.
Communiquant nous nous eduquons.

L'école rural survit grâce à l'utilisation de nouveaux moyens que la technologie actuelle lui met à sa portée.

We learn by studying.
We acquire knowledge through communication.

Rural schools will seurvive thanks to the use of the new means which technology has provided us with.

Becari de la "Fundación Alfonso Martín" en els cursos:

"Didáctica de la Fisica" (29-11-1989).
"Microelectrónica y Microordenadores para Profesores" (27-3-1991).

Ha coordinat diferents activitats de treball cooperatiu en l'àmbit de les Noves Tecnologies de la informació i de la comunicació, com:

"Estudi del mitjà telemàtic com a dinamitzador de la comunicació entre entorns rurals, i en particular l'accés radioelèctric com a tècnica alternativa d'accés en situacions determinades" amb una llicència d'estudis (1989-90 i 1990-91). L'activitat va acabar amb la comunicació en directe amb els astronautes del transbordador espacial Atlantis des de l'escola "Estalella Graells" de Vilafranca del Penedès conjuntament amb les de "Mediona" de St. Joan De Mediona i "Vilademàger" de La Llacuna, el 27 de març de 1992 amb el codi EA3AAB en el vol STS-45 de la NASA en el projecte SAREX, amb el suport del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Amb la base espanyola a l'Antàrtida, "Juan Carlos I", 1993, i el seguiment del vaixell polar "Antarctica" de l'explorador francés Jean-Louis Etienne a l'expedició al volcà Erebus (Illa de Ross, a l'Antàrtida), 1993-94. Hi van participar diverses escoles de Catalunya i de la resta de l'Estat.

El seguiment de l' astronau Galileo, en el seu viatge a Júpiter. (2on Premi Fundació Catalana per a la Recerca 1996 i Finalista Mobius 1997).

Viatge de Jean Louis-Etienne al Pol Nord Circum Polaris.

Coordina l'activitat: "vilafrancadigital".

Activitat a l'entorn de la Vinya, el vi i el cava. (4art Premi Fundació Catalana per a la Recerca 1997).

Activitat del crèdit variable de Botànica: "Els sentiments de les plantes". (2on Premi Fundació Catalana per a la Recerca 1998).

Inici d'una activitat sobre Els càtars "cathares".

Supervisor de la web "Bearn o la sala de les nines", realitzat per un grup d'alumnes de primer de Batxillerat. Primer premi "El gust per la lectura" del Servei d'Ensenyament del Català de la Direcció General d'Ordenació Educativa de la Generalitat de Catalunya (8-6-2k).

"Vilafranca Festa Major"

Activitats actuals.

Títols, beques i assistència a Jornades.

Conferències i coordinació de Jornades i Congressos.

Publicacions. Publicacions inèdites.

Cursos impartits.