COMENIUS 1 | PROYECTOS ESCOLARES COMENIUS |
APRENDIENDO EN EUROPA |
AVALUACIÓ DE CONTINGUTS |
1.- Sadapten
els objectius a les possibilitats reals de treball? |
Crec que sí, fins ara anem fent allò que ens havíem proposat. |
2.- Ha calgut o cal modificar substancialment els objectius
o les activitats programades? |
No, no ha calgut. |
2.- Ha calgut o cal modificar substancialment els objectius
o les activitats programades? |
No, no ha calgut. |
3.- És un projecte realment multidisciplinar? |
No, no del tot. Hi ha matèries que es presten més a les
activitats planejades i daltra banda alguns professors amb els
que comptàvem el curs passat ja no estan al nivell o al centre. |
4.- Incideix en lús de les llengües estrangeres? |
Sí, els alumnes es plantegen més que els cal entendre
el que fan per després poder dir allò que volen. |
5.- Utilitza les noves tecnologies? |
Bé caldria dir que el terme correcte és Tecnologies de
la Informació i la Comunicació ja que ja força temps que existeixen.
Shan creat crèdits variables TIC amb aquest objectiu i tots el
alumnes ja disposen duna adreça de correu pròpia. |
6.- Quines altres competències pretén o està ajudant a
desenvolupar? |
Es pretén que els alumnes siguin més competents socialment
fent-los veure que al voltant seu viuen nois i noies diferents però
amb moltes coses en comú. |
7.- Aporta elements innovadors per al centre? |
Sí, per que dóna projecció externa a les activitats diàries
a laula. |
AVALUACIÓ DE LA
INTERVENCIÓ |
1.- Els alumnes duen
a terme amb facilitat les tasques i les activitats programades? |
Sí per que les hem graduades segons el seu nivell. |
2.- Els alumnes treuen beneficis daquest treball
millors que si no es treballés amb aquesta dimensió europea? |
Crec que els beneficis són diferents. Si no féssim aquest
projecte, en faríem algun altre. Sempre intentem donar un sentit extern
a allò que fem. |
3.- El projecte ha fet augmentar el treball en equip
dels professors? Lha fet millorar? |
Som un equip de professors que fa temps que treballem
junts i treballem en equip. En general tothom sempre està pendent daportar
idees. |
AVALUACIÓ DE LA
INTERVENCIÓ |
4.- Participen en el projecte altres membres de la comunitat
educativa? |
No directament. El consell escolar està puntualment informat
del que es va fent a través del director. |
5.- Té el projecte repercussions més enllà de les matèries
concretes, per exemple en el pla destudis o en el projecte de
centre? |
Sha incrementat el nombre de crèdits TIC dins del
PEC. |
6.- Augmenta la motivació dels alumnes? |
Crec que sí ja que els fa il·lusió quan arriben els paquets
o les cartes, i de tant en tant fan preguntes sobre les altres escoles
de temes que no tractem. |
7.- Augmenta la motivació dels professors? |
Sí, els fa la mateixa il·lusió que als alumnes. |
8.- Sha aconseguit el producte o resultat final
previst? |
En general crec que sí. Algunes vegades en endarrerim
però ràpidament procurem posar-hi remei. |
AVALUACIÓ DE LA GESTIÓ |
1.- Sha aconseguit
una bona entesa amb els socis? |
Crec que sí, parlant a través de-mail ens entenem
prou bé. |
2.- Shan respectat els acords presos en les trobades? |
Sí però sha de tenir en compte les dificultats
estructurals dels austríacs. |
3.- Shan complert els terminis de treball? |
En general sí, i sinó hi hem posat remei ràpidament. |
4.- Hi ha hagut una comunicació fluida? |
Sí, però cal comentar el mateix que a la pregunta 2. |
5.- Shan compartit les tasques burocràtiques entre
lequip de professors? |
Amb els professors del nivell no ja que jo tinc una tutoria
dintercanvis però amb les coordinadores alemanyes sí. Intentem
omplir la documentació entre totes. |
6.- Sha rebut suport (assessorament i finançament)
suficient de ladministració? |
En general sí, crec que lassessorament per omplir
tota aquesta paperassa va ser útil, però caldria enfocar la avaluació
en termes de satisfacció, és a dir, el temps que sha de invertir
per omplir aquests documents no dóna cap valor afegit al projecte. Per
properes vegades seria convenient donar això en format de formulari
electrònic fàcil i ràpid domplir. Pel que fa al finançament crec
que els terminis es compleixen. |
AVALUACIÓ DEL PRODUCTE
|
1.- Té incidència a laula, cicle, centre
? |
Sí, les activitats tenen un eix central comú fins a final
de curs. |
2.- És transferible de manera immediata, sense massa
explicacions per part del professor i permet lús com a eina dautoaprenentatge? |
No tant directament ja que no està pensat en aquests
termes. El que queda pels alumnes és laprenentatge en TIC que
els pot permetre buscar informació que els faci falta més autònomament. |
3.- És fruit del treball en equip i la participació? |
Sí, ja que ens hem hagut de posar dacord amb dues
escoles estrangeres i a laula els alumnes col·laboren en un projecte
comú. |
5.- Respecta la riquesa multicultural? |
Crec que sí ja que el projecte es va pensar amb lobjectiu
que els alumnes sadonessin que vivim en una Europa multicultural
i que hi ha més cultures a part de la seva.. |
6.- Es pot assolir amb recursos ordinaris? |
Cal fer més esforços per buscar la financiació externa.
És de tots sabut que els centres públics funcionem amb un pressupost
sota mínims estalviant en llum, calefacció i material fungible. |
7.- Estimula lús de les llengües? |
Sí, ja que els alumnes volen entendre què els diuen els
seus companys alemanys i austríacs. |
8.- És creatiu? |
Sí, es pensa en donar una nova visió a les activitats
que fem habitualment. |
9.- És innovador? |
Sí, perquè no havíem participat mai en aquest tipus de
projectes. |
10.- Potencia la dimensió europea? |
Sí, es té més present que estem en una Europa comuna. |
11.- Contempla elements dautoavaluació? |
Sí, es compara el
que les diferents escoles fem amb la mateixa activitat i sen valoren
les coses positives, les negatives i les que cal millorar, i finalment
es repassa si han millorat. |
12.- Garanteix una bona comprensió i traducció? |
Sí, es procura il·lustrar allò que està en llengua pròpia. |
SATISFACCIÓ GLOBAL |
Valoreu de l1 al 10 tenint en compte
tota la reflexió anterior i comenteu els aspectes més significatius
per a vosaltres (màxim 10 línies). |
Valoro el projecte en la seva totalitat amb un 8, no
és perfecte però és positiu i està funcionant prou bé. Professionalment
mha permès participar en un projecte europeu i conèixer altres
professores amb uns interessos comuns i veure altres maneres de treballar.
Al ser el primer any de projecte mha calgut un període per entendre
i veure com havia denfocar el projecte per el seu bon funcionament
però ara les coses ja estan bastant encarrilades i van sortint per si
soles. Magradaria continuar un segon any en aquesta dinàmica.
Crec que iniciatives com aquestes són les que marquen la diferència
i caldria potenciar-les. |