COMENIUS 1 PROYECTOS ESCOLARES COMENIUS
  APRENDIENDO EN EUROPA

ELEMENTS PER A L’AUTOAVALUACIÓ DEL PROJECTE

AVALUACIÓ DE CONTINGUTS

1.- S’adapten els objectius a les possibilitats reals de treball?

Crec que sí, fins ara anem fent allò que ens havíem proposat.

2.- Ha calgut o cal modificar substancialment els objectius o les activitats programades?

No, no ha calgut.

2.- Ha calgut o cal modificar substancialment els objectius o les activitats programades?

No, no ha calgut.

3.- És un projecte realment multidisciplinar?

No, no del tot. Hi ha matèries que es presten més a les activitats planejades i d’altra banda alguns professors amb els que comptàvem el curs passat ja no estan al nivell o al centre.

4.- Incideix en l’ús de les llengües estrangeres?

Sí, els alumnes es plantegen més que els cal entendre el que fan per després poder dir allò que volen.

5.- Utilitza les noves tecnologies?

Bé caldria dir que el terme correcte és Tecnologies de la Informació i la Comunicació ja que ja força temps que existeixen. S’han creat crèdits variables TIC amb aquest objectiu i tots el alumnes ja disposen d’una adreça de correu pròpia.

6.- Quines altres competències pretén o està ajudant a desenvolupar?

Es pretén que els alumnes siguin més competents socialment fent-los veure que al voltant seu viuen nois i noies diferents però amb moltes coses en comú.

7.- Aporta elements innovadors per al centre?

Sí, per que dóna projecció externa a les activitats diàries a l’aula.

 

AVALUACIÓ DE LA INTERVENCIÓ

1.- Els alumnes duen a terme amb facilitat les tasques i les activitats programades?

Sí per que les hem graduades segons el seu nivell.

2.- Els alumnes treuen beneficis d’aquest treball millors que si no es treballés amb aquesta dimensió europea?

Crec que els beneficis són diferents. Si no féssim aquest projecte, en faríem algun altre. Sempre intentem donar un sentit extern a allò que fem.

3.- El projecte ha fet augmentar el treball en equip dels professors? L’ha fet millorar?

Som un equip de professors que fa temps que treballem junts i treballem en equip. En general tothom sempre està pendent d’aportar idees.

AVALUACIÓ DE LA INTERVENCIÓ

4.- Participen en el projecte altres membres de la comunitat educativa?

No directament. El consell escolar està puntualment informat del que es va fent a través del director.

5.- Té el projecte repercussions més enllà de les matèries concretes, per exemple en el pla d’estudis o en el projecte de centre?

S’ha incrementat el nombre de crèdits TIC dins del PEC.

6.- Augmenta la motivació dels alumnes?

Crec que sí ja que els fa il·lusió quan arriben els paquets o les cartes, i de tant en tant fan preguntes sobre les altres escoles de temes que no tractem.

7.- Augmenta la motivació dels professors?

Sí, els fa la mateixa il·lusió que als alumnes.

8.- S’ha aconseguit el producte o resultat final previst?

En general crec que sí. Algunes vegades en endarrerim però ràpidament procurem posar-hi remei.

 

AVALUACIÓ DE LA GESTIÓ

1.- S’ha aconseguit una bona entesa amb els socis?

Crec que sí, parlant a través d’e-mail ens entenem prou bé.

2.- S’han respectat els acords presos en les trobades?

Sí però s’ha de tenir en compte les dificultats estructurals dels austríacs.

3.- S’han complert els terminis de treball?

En general sí, i sinó hi hem posat remei ràpidament.

4.- Hi ha hagut una comunicació fluida?

Sí, però cal comentar el mateix que a la pregunta 2.

5.- S’han compartit les tasques burocràtiques entre l’equip de professors?

Amb els professors del nivell no ja que jo tinc una tutoria d’intercanvis però amb les coordinadores alemanyes sí. Intentem omplir la documentació entre totes.

6.- S’ha rebut suport (assessorament i finançament) suficient de l’administració?

En general sí, crec que l’assessorament per omplir tota aquesta paperassa va ser útil, però caldria enfocar la avaluació en termes de satisfacció, és a dir, el temps que s’ha de invertir per omplir aquests documents no dóna cap valor afegit al projecte. Per properes vegades seria convenient donar això en format de formulari electrònic fàcil i ràpid d’omplir. Pel que fa al finançament crec que els terminis es compleixen.

 

AVALUACIÓ DEL PRODUCTE

1.- Té incidència a l’aula, cicle, centre…?

Sí, les activitats tenen un eix central comú fins a final de curs.

2.- És transferible de manera immediata, sense massa explicacions per part del professor i permet l’ús com a eina d’autoaprenentatge?

No tant directament ja que no està pensat en aquests termes. El que queda pels alumnes és l’aprenentatge en TIC que els pot permetre buscar informació que els faci falta més autònomament.

3.- És fruit del treball en equip i la participació?

Sí, ja que ens hem hagut de posar d’acord amb dues escoles estrangeres i a l’aula els alumnes col·laboren en un projecte comú.

5.- Respecta la riquesa multicultural?

Crec que sí ja que el projecte es va pensar amb l’objectiu que els alumnes s’adonessin que vivim en una Europa multicultural i que hi ha més cultures a part de la seva..

6.- Es pot assolir amb recursos ordinaris?

Cal fer més esforços per buscar la financiació externa. És de tots sabut que els centres públics funcionem amb un pressupost sota mínims estalviant en llum, calefacció i material fungible.

7.- Estimula l’ús de les llengües?

Sí, ja que els alumnes volen entendre què els diuen els seus companys alemanys i austríacs.

8.- És creatiu?

Sí, es pensa en donar una nova visió a les activitats que fem habitualment.

9.- És innovador?

Sí, perquè no havíem participat mai en aquest tipus de projectes.

10.- Potencia la dimensió europea?

Sí, es té més present que estem en una Europa comuna.

11.- Contempla elements d’autoavaluació?

Sí, es compara  el que les diferents escoles fem amb la mateixa activitat i se’n valoren les coses positives, les negatives i les que cal millorar, i finalment es repassa si han millorat.

12.- Garanteix una bona comprensió i traducció?

Sí, es procura il·lustrar allò que està en llengua pròpia.

SATISFACCIÓ GLOBAL

Valoreu de l’1 al 10 tenint en compte tota la reflexió anterior i comenteu els aspectes més significatius per a vosaltres (màxim 10 línies).

Valoro el projecte en la seva totalitat amb un 8, no és perfecte però és positiu i està funcionant prou bé. Professionalment m’ha permès participar en un projecte europeu i conèixer altres professores amb uns interessos comuns i veure altres maneres de treballar. Al ser el primer any de projecte m’ha calgut un període per entendre i veure com havia d’enfocar el projecte per el seu bon funcionament però ara les coses ja estan bastant encarrilades i van sortint per si soles. M’agradaria continuar un segon any en aquesta dinàmica. Crec que iniciatives com aquestes són les que marquen la diferència i caldria potenciar-les.