Són diversos els motius pels quals et pot interessar tirar endavant algunes de les coses que es proposen en aquesta pàgina. A continuació es descriuen algunes propostes:

Jocs de taula, jocs de l'aula:
Tots els que som mestres ens hem trobat, en infinitat d'ocasions, amb dies de pluja en què els nens i nenes no poden sortir al pati. A l'aula, no poden jugar a perseguir-se ni tampoc a xutar pilotes. Què podem fer doncs? Tenir una desena de jocs de taula de diferents tipologies, construits pels propis alumnes a les hores de plàstica, pot ser una bona alternativa per aquests dies. Els nens i nens sabran que fer i no estaran corrent d'un lloc a l'altre.

Jornades culturals:
A moltes escoles, és habitual, organitzar cap als volts de Sant Jordi, una setmana cultural, dedicada a treballar principalment, aspectes curriculars de tipus transversal com la interculturalitat, el respecte pel medi ambient... Reciclajoc Tradicional pot ser un taller immillorable, dedicat a la construcció i invenció de jocs amb material de rebuig. Els jocs construïts poden passar a formar part de les aules per a treballar els aspectes que comentàvem anteriorment.

"Ja he acabat!":
Quina feina se'ls dóna a aquells i aquelles alumnes que acaben les tasques proposades en un obrir i tancar d'ulls? No costaria res tenir un parell o tres de jocs de concentració a l'armari de la classe, dels que es juguen en solitari, per a entretenir a aquests alumnes, treballant de forma lúdica, aspectes com el càlcul, l'atenció o el pensament divergent.

Anem de colònies:
Actualment, la majoria d'empreses que gestionen les cases de colònies, ja oferten un ampli ventall d'activitats per al nostre alumnat, per a que gairebé, els i les mestres no ens haguem de preocupar per res. Però tot i així, si encara ets d'aquelles persones que es dediquen a l'educació, que els agrada preparar coses per als seus alumnes, Reciclajoc pot oferir-te un munt de recursos per omplir hores lliures en els dies que vas de colònies. L'espai no tan urbanitzat i les diferents tipologies de terreny, ofereixen la possibilitat de jugar a jocs que abans es jugaven al mig del carrer: amb xapes, amb llaunes... I si plou, sempre es poden recollir pedretes de diferents colors per a fer les fitxes, i jugar als jocs de taula dibuixant-los amb guix sota un porxo.

Torna a Inici

Quan et pot servir?