Credits

WebQuest: Amazing Superlatives

Didactic guide

  1. Mostrar habilitats per llegir, comprendre globalment i produir petits textos escrits.
  2. Mostrar haver comprès missatges de mitjants de comunicació de masses.
  3. Explicar i descriure esdeveniments i fets.
  4. Realitzar col·lectivament petits treballs al voltant d'un tema, presentant, per diferents mitjans orals i escrits, i de forma organitzada, la informació recollida.
  5. Emprar el vocabulari i les estructures adequats per a un tema determinat i en una situació comunicativa concreta.
  6. Organitzar el propi treball amb eficàcia i utilitzar el material d'aprenentatge bàsic (llibres text, diccionaris , gramàtiques, catàlegs...) de manera adequada i com a font d'informació.
  7. Adaptar-se al treball en grup e manera que l'aprenentatge de la llengua representi col·laborar amb els companys i prendre part activa en la planificació i en la responsabilitat col·lectiva de les activitats d'aprenentatge.

PROCEDIMENTS

  1. Comprensió global de narracions i descripcions senzilles amb suport no verbal.
  2. Producció de comunicacions seguint pautes marcades prèviament amb amb suport visual.
  3. Reproducció d'estructures sintàctiques bàsiques a partir de la llengua treballada oral i escrita.
  4. Explicació de fets, anècdotes, descripcions senzilles...
  5. Ús de les categories gramaticals per a la comprensió i producció de missatges (frases i texts): Determinants, verbs, substantius i en particular els adjectius en grau comparatiu i superlatiu, preposicions, verbs auxiliars, adverbis...
  6. Producció d'oracions amb estructures de comparatiu i superlatiu.

FETS I CONCEPTES

  1. Categories gramaticals: articles, demostratius, verbs en present, genitiu saxó, adjectius en els diferents graus.
  2. Estructures sintàctiques bàsiques per a la comprensió i expressió escrtia.
  3. Elements no lingüístics que faciliten la comprensió i l'expressió.
  4. Vocabulari basic per la comprensió escrita.
  5. Gramàtica textual: coherència i cohesió dins del paràgraf.
  6. Ortografia de la puntuació i gramatical (gèneres, plurals, formes verbals, duplicació de consonants i contraccions).

ACTITUDS, VALORS I NORMES

  1. Curiositat i estima pels fets culturals i anecdòtics.
  2. Interès per comprendre i expressar-se amb exactitud.
  3. Respecte per la producció dels companys.
  4. Deshinibició en la construcció o nova combinació de seqüències lingüístiques.
  5. Esforç per superar-se i corregir les pròpies mancances i errors.
  6. Cooperació i responsabilitat en el treball de grup.
  1. Utilitzar un programa de tractament de textos (Ms Word, Publisher) per elaborar els seus documents
    - Emprar programari senzill d'edició d'imatges per crear imatges plàstiques originals o transformar-ne d'altres
    - Emprar programari de presentacions (Open Office Impress) per elaborar una presentació multimèdia amb integració de textos, imatges i sons.
    - Enregistrar sons en format mp3 amb l'enregistrador de sons del sistema operatiu.
    - Inserir textos, imatges i sons en un document de presentacions.
    - Enregistrar un document a la seva carpeta de treball a la xarxa local
    - Recuperar un document des de la seva carpeta de treball.
    - Establir una comunicació a la Internet des de la xarxa local
    - Emprar programari navegador (Mozilla) per cercar informació a Internet
    - Saber com s'organitza la informació en un lloc web i poder passar d'un lloc a l'altre emprant els enllaços
    - Reconèixer els enllaços en un document que el portaran a la informació que necessita.
    - Usar un cercador (Google)
    - Reobrir una adreça a la Internet en el navegador per accedir-hi i consultar-la
    - Crear una llista de Llocs Preferits amb el navegador
    - Fer captures de text i gràfics amb l’opció Copia i Enganxa

Conèixer les estructures gramaticals que són relevants per la redacció dels articles (comparatius i superlatius).

Haver observat diferents butlletins o diaris per veure la distribució dels continguts a les diferents pàgines.

Aquest projecte ha estat elaborat a instància del curs WebQuest: una metodologia per treballar amb Internet a l'aula organitzat per l'area TIC del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya el curs 2006-2007.

Si teniu cap suggeriment o idea a comentar és podeu posar en contacte amb mi al mail Josep Cunillera

Accesibility