Didactic guide
- Àrea: Llengua Anglesa. Comprensió i Expressió escrites.
- Nivell Educatiu : Cicle Superior de primària o primer Clicle d'ESO.
- Objectius: Objectius generals i específics de la llengua anglesa.
- Mostrar habilitats per llegir, comprendre globalment i produir petits textos escrits.
- Mostrar haver comprès missatges de mitjants de comunicació de masses.
- Explicar i descriure esdeveniments i fets.
- Realitzar col·lectivament petits treballs al voltant d'un tema, presentant, per diferents mitjans orals i escrits, i de forma organitzada, la informació recollida.
- Emprar el vocabulari i les estructures adequats per a un tema determinat i en una situació comunicativa concreta.
- Organitzar el propi treball amb eficàcia i utilitzar el material d'aprenentatge bàsic (llibres text, diccionaris , gramàtiques, catàlegs...) de manera adequada i com a font d'informació.
- Adaptar-se al treball en grup e manera que l'aprenentatge de la llengua representi col·laborar amb els companys i prendre part activa en la planificació i en la responsabilitat col·lectiva de les activitats d'aprenentatge.
PROCEDIMENTS
- Comprensió global de narracions i descripcions senzilles amb suport no verbal.
- Producció de comunicacions seguint pautes marcades prèviament amb amb suport visual.
- Reproducció d'estructures sintàctiques bàsiques a partir de la llengua treballada oral i escrita.
- Explicació de fets, anècdotes, descripcions senzilles...
- Ús de les categories gramaticals per a la comprensió i producció de missatges (frases i texts): Determinants, verbs, substantius i en particular els adjectius en grau comparatiu i superlatiu, preposicions, verbs auxiliars, adverbis...
- Producció d'oracions amb estructures de comparatiu i superlatiu.
FETS I CONCEPTES
- Categories gramaticals: articles, demostratius, verbs en present, genitiu saxó, adjectius en els diferents graus.
- Estructures sintàctiques bàsiques per a la comprensió i expressió escrtia.
- Elements no lingüístics que faciliten la comprensió i l'expressió.
- Vocabulari basic per la comprensió escrita.
- Gramàtica textual: coherència i cohesió dins del paràgraf.
- Ortografia de la puntuació i gramatical (gèneres, plurals, formes verbals, duplicació de consonants i contraccions).
ACTITUDS, VALORS I NORMES
- Curiositat i estima pels fets culturals i anecdòtics.
- Interès per comprendre i expressar-se amb exactitud.
- Respecte per la producció dels companys.
- Deshinibició en la construcció o nova combinació de seqüències lingüístiques.
- Esforç per superar-se i corregir les pròpies mancances i errors.
- Cooperació i responsabilitat en el treball de grup.
- Competències bàsiques TIC:
- Utilitzar un programa de tractament de textos (Ms Word, Publisher) per elaborar els seus documents
- Emprar programari senzill d'edició d'imatges per crear imatges plàstiques originals o transformar-ne d'altres
- Emprar programari de presentacions (Open Office Impress) per elaborar una presentació multimèdia amb integració de textos, imatges i sons.
- Enregistrar sons en format mp3 amb l'enregistrador de sons del sistema operatiu.
- Inserir textos, imatges i sons en un document de presentacions.
- Enregistrar un document a la seva carpeta de treball a la xarxa local
- Recuperar un document des de la seva carpeta de treball.
- Establir una comunicació a la Internet des de la xarxa local
- Emprar programari navegador (Mozilla) per cercar informació a Internet
- Saber com s'organitza la informació en un lloc web i poder passar d'un lloc a l'altre emprant els enllaços
- Reconèixer els enllaços en un document que el portaran a la informació que necessita.
- Usar un cercador (Google)
- Reobrir una adreça a la Internet en el navegador per accedir-hi i consultar-la
- Crear una llista de Llocs Preferits amb el navegador
- Fer captures de text i gràfics amb l’opció Copia i Enganxa
- Temporització: La durada és aproximadament de 15 dies: unes 6 o 7 sessions.
- Coneixements previs: Els alumnes han de tenir nocions d'internet i de navegació per pàgines web. Usar cercadors. Utilitzar traductors on-line. Guardar-les dins de favorits, imprimir seccions del text. Copiar, retallar i enganxar a través del processador de textos. Estar familiaritzat amb programes com el MS Publisher.
Conèixer les estructures gramaticals que són relevants per la redacció dels articles (comparatius i superlatius).
Haver observat diferents butlletins o diaris per veure la distribució dels continguts a les diferents pàgines.
- Recursos tècnics necessaris :Disposar d'un ordinador per equip amb connexió a internet i accés a impressora. Un processador de textos (Word, MS Publisher), un editor gràfic per modificar i gestionar imatges, diccionaris i gramàtiques on-line i en paper.
- Utilització de l'espai: Està en funció de la disposició d'espai en el centre i la disponibilitat de l'aula d'informàtica. En principi caldria disposar de l'aula classe i de l'aula d'informàtica les sis o set sessions.
- Orientacions: Se puede incluir alguna sugerencia final que pueda resultar útil para otros profesores.
- L'organització del treball i l'avaluació ja ve especificada a la tasca i al procés. A més tot és susceptible de la manera de treballar del professor que dugui endavant el projecte.
- Presentació: El resultat final del projecte serà en forma de document amb suport informàtic, primer, i finalment en paper ja que l'objecte del projecte és treballar la comprensió lectora, el vocabulari i l'expressió escrita controlada de textos informatius- expositius de estructura simple i sintàticament molt organitzats.
Aquest projecte ha estat elaborat a instància del curs WebQuest: una metodologia per treballar amb Internet a l'aula organitzat per l'area TIC del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya el curs 2006-2007.
Si teniu cap suggeriment o idea a comentar és podeu posar en contacte amb mi al mail Josep Cunillera