La finalitat d’aquest projecte és doble:
L’anàlisi del contingut proposat a les proves de competències bàsiques (CB), dels resultats obtinguts pels nostres alumnes i de la pràctica diària ens porten a les següents conclusions:
D’altra banda el tractament de la diversitat en els nostres alumnes ens obliga a definir uns objectius mínims, a considerar dins de cada àrea, que siguin la base de les adaptacions del currículum, significatives o no, que es duen a terme sota les diferents formes organitzatives.
Necessàriament aquests objectius mínims han d’estar amb les CB, objectiu final que volem garantir per a la totalitat dels nostres alumnes, i dintre d’aquests han d’ocupar un lloc preferent els procediments transversals.
OBJECTIUS.
- La millora dels processos d’ensenyament aprenentatge, relacionats amb l’assoliment de les competències bàsiques.
• La coordinació del treball entre totes les àrees i nivells, amb l’objectiu de garantir l’assoliment d’aquestes competències.
L’anàlisi del contingut proposat a les proves de competències bàsiques (CB), dels resultats obtinguts pels nostres alumnes i de la pràctica diària ens porten a les següents conclusions:
- Que existeixen un seguit d’habilitats o procediments comuns a totes, o moltes, de les àrees relacionats amb les CB.
• Que aquests procediments que, anomenem “procediments transversals”, faciliten la vertebració del currículum a l’ESO envers l’assoliment de les CB per part de tots els alumnes.
• Que molts d’aquests procediments són la base facilitadora de l’aprenentatge i haurien de tenir un tractament específic dins àrees curriculars.
D’altra banda el tractament de la diversitat en els nostres alumnes ens obliga a definir uns objectius mínims, a considerar dins de cada àrea, que siguin la base de les adaptacions del currículum, significatives o no, que es duen a terme sota les diferents formes organitzatives.
Necessàriament aquests objectius mínims han d’estar amb les CB, objectiu final que volem garantir per a la totalitat dels nostres alumnes, i dintre d’aquests han d’ocupar un lloc preferent els procediments transversals.
OBJECTIUS.
- Identificar els procediments transversals relacionats amb les competències bàsiques.
• Coordinar el treball d’aquests procediments entre els diferents departaments i/o actuacions previstes al pla d’acció tutorial.
• Considerar l’assoliment d’aquests procediments transversals com a indicadors de l’assoliment de les CB i per tant com a element rellevant de l’avaluació dels nostres alumnes.