Biblioteca

Objectius

1. Aconseguir un espai d'aprenentatge:
- agradable i còmode per afavorir un ambient acollidor de lectura i investigació.
- amb àrees diferenciades per a la lectura en temps de lliure, la consulta temàtica i la cerca d'informació.
- amb lectura informal o amb narració de contes.

2. Trobar informació en diferents suports:
- documents impresos: llibres, àlbums il·lustrats, revistes, còmics, material elaborat pel centre...
- documents audivisuals: DVD, CD-ROM, vídeos, diapositives...
- documents informàtics i multimèdia: CD-ROM, DVD, pàgines web, moodle.

3. Tenir un fons bibliogràfic seleccionat i actualitzat:
- amb edicions de qualitat i atraients adreçades a l'edat i al nivell de l'alumnat.
- amb aportacions del professorat dels diferents cicles de l'ESO i dels departaments, així com de l'alumnat.

4. Tenir un catàleg:
- que inclou tots els recursos educatius del centre independentment del lloc on siguin.
- confeccionat segons les normes internacionals universals (CDU).
- amb l'aplicació del programa informàtic epergan per a la gestió de la biblioteca escolar.

5. Oferir diferents activitats relacionades amb el currículum:
- lectura per plaer: narracions, relats, llibre-fòrum, visites de professionals de la literatura, de la il·lustració.
- utilització de l’aula virtual de l’institut
- cerca, tractament l'ús de la informació, pautes de recerca, webs de referència, tècniques d'aprenentatge.
- aprenentatge en l'ús de les biblioteques, consultes temàtiques, exposicions.

6. Comptar amb un professorat responsable i amb formació específica:
- que orienta els lectors en les seves demandes i interessos.
- que coopera amb el claustre perquè pugui disposar de tots els llibres i documents necessaris per desenvolupar el currículum i els coneixements adequats.
- que actualitza l'ambientació a fi de motivar la lectura.
- que assessora en l’utilització dels recursos TIC.

7. Impulsar un pla de lectura del centre:
- fent descobrir el gust per la lectura mitjançant activitats engrescadores.
- desenvolupant una bona competència lectora implicant-hi tot el professorat.

8. Proporcionar recursos per al currículum:
- potenciant que el professorat promogui que l'alumnat s'habituï a cercar i seleccionar informació per treballar en les diferents àrees del currículum.
- formant l'alumnat en l'aprenentatge de l'ús de les biblioteques i dels actuals recursos TIC.
- atenent la diversitat de l'alumnat.

9. Col·laborar amb l'entorn:
- oferint un servei a tota la comunitat educativa.
- oferint la biblioteca el màxim nombre d'hores possible.
- establint contactes amb el CRP la Selva II, amb la biblioteca de l’IES Sa Palomera, amb altres institucions (Pla d’entorn de l’Ajuntament), professionals de la literatura, de la música, del teatre...

10. Establir mecanismes de cooperació amb la biblioteca comarcal de Blanes:
- afavorint el pas de la biblioteca escolar a la biblioteca pública.
- cooperant en la formació d'usuaris i usuàries.
- realitzant activitats conjuntes d'animació a la lectura.

Curs 2006/7 - IES Serrallarga (Blanes) Telèfon 972331005