Quan una persona és capaç de gestionar les seves pròpies emocions és quan podem dir que és intel.ligent emocionalment.

Els adults som un model per als infants. Manifestem les nostres propies emocions i sentiments per facilitar que ells puguin aprendre i puguem compartir una mateixa filosofia de vida.

por

 



  1. Intel·ligències Múltiples

  2. Articles web de la Teresa

  3. Una reflexió d'en Pep Guinovart

  4. Un regal per tota la vida Ana María Cuesta Sanz

  5. Podem facilitar el seu aprenentatge Ana María Cuesta Sanz

  6. Principis pràctics per l’èxit d’una de les relacions més important de la vida: Els pares Olga Fernádez

  7. Les intel·ligències múltiples a l'aula Núria Alart i Guasch

  8. Las inteligencias múltiples HOWARD GARDNER,

  9. Caceres de tresors, EEmocional

  10. LA WEBQUEST I LA TEORIA DE LES INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES, UNA BONA ESTRATÈGIA A L'AULA Núria Alart i Guasch

  11. Les intel·ligències múltiples a l'aula d'acollida Núria Alart

  12. L'autoestima (Mari Àngeles González)

  13. La felicitat a l'escola Pep Guinovart, MªJosé Plou

  14. La mar de paraules

  15. Com portar a la pràctica les activitats socioemocionals

  16. Educació Emocional

  17. Pere Darder

  18. Educació Emocional2

  19. COMUNICACIÓ, EDUCACIÓ AFECTIVA I CREIXEMENT PERSONAL

  20. Inteligència emocional

  21. Grup de recerca: l'aplicació de les inteligències múltiples

  22. Els 7 principis de l'ecologia emocional

  23. Educació emocional : Cicle Infantil

  24. Com resoldre un conflicte amb els cinc pensaments

  25. La ruleta de les emocions

  26. El sol de les qualitats

  27. La capsa de les emocions

  28. Treballem amb els monstres

  29. Com treballar l'autoestima a casa

  30. Ecologia emocional

  31. Els titelles terapèutics

  32. Educació emocional, una filosofia de viure

  33. Són necessaris els límits per educar?

  34. Què vol dir ser intel·ligent emocionalment?

  35. Tractem-nos bé

  36. Test intel.ligències múltiples

Las intel-ligències múltiples

ENIGMAS DEL APRENDIZAJE: INTELIGENCIAS MÚLTPLES GARDNER, H.

38. Jornades educació emocional

39. Treballant amb titelles: Experiència Teres Abellan

40. L'educació emocional

 

41. Recursos didàctics d’educació emocional des d’un enfocament sistèmic

42. Loteria d'emocions

43. Educació emocional (notes - practica docent)

44. MÁS ALLÁ DE LA INTELIGENCIA: CORAZONES INTELIGENTES

Desde temprana edad, el cociente intelectual se valora a través del rendimiento académico. Pero, ¿hasta qué punto otro tipo de inteligencia, como la inteligencia emocional, rige nuestros destinos? ...

 

45.Activitats per fomentar l'atenció i la reflexió en l'alumnat de primària. Núria Marsal.

L'atenció és el primer pas per poder aprendre. Tot el que aprenem, ho fem perquè ens hi fixem, ho analitzem i ho interioritzem de manera reflexiva. Per això, penso que l'atenció i la reflexió són dos puntals en el procés d'aprenentatge a l'escola i crec que hem de procurar fomentar-les al màxim. Sovint ens trobem amb alumnes que mostren dificultats d'atenció i concentració, tant davant les explicacions del professorat, com a l'hora de realitzar les tasques individuals.

Es distreuen, no llegeixen bé el que se'ls demana que facin, no pensen prou i responen sense reflexionar, cometent força errors, o, fins i tot, no responen, evitant així l'esforç.

L'aplicació de forma gradual i sistemàtica d'un treball que comprengui activitats, exercicis i estratègies per fomentar l'atencio i la reflexió, pretén assolir els següents objectius:

- Facilitat l'adquisició d'aprenentatges i l'assoliment de les competències bàsiques.

- Fomentar el creixement personal i social, augmentant l'autocontrol i l'autoestima i millorant les relacions socials.

- Millorar les dinàmiques de grup, fent que cada infant se senti bé amb ell mateix i aprengui a acceptar els companys i companyes.

- Reduir els conflictes i saber utilitzar estratègies per resoldre'ls positivament.

La mesura en què s'assoleixin aquests objectius incidirà positivament en la salut dels docents, ja que es crearà un clima de convivència més relaxat, amb menys conflictes i amb més interès i bons resultats.

Núria Marsal

46. Concienciar a los docentes en utilitzar la inteligencia emocional en la escuela

47. Inteligencia emocional

48.

 

49.

Las prioridades...
En un ambiente banal y a una hora inconveniente, ¿percibimos la belleza? ¿nos detenemos a apreciarla? ¿reconocemos el talento en un contexto inesperado?

Un hombre se sentó en una estación del metro en Washington y comenzó a tocar el violín, en una fría mañana de enero.

Durante los siguientes 45 minutos, interpretó seis obras de Bach. Durante el mismo tiempo, se calcula que pasaron por esa estación algo más de mil personas, casi todas camino a sus trabajos. Transcurrieron tres minutos hasta que alguien se detuvo ante el músico. Un hombre de mediana edad alteró por un segundo su paso y advirtió que había una persona tocando música. Un minuto más tarde, el violinista recibió su primera donación: una mujer arrojó un dólar en la lata y continuó su marcha. Algunos minutos más tarde, alguien se apoyó contra la pared a escuchar, pero enseguida miró su reloj y retomó su camino.

Quien más atención prestó fue un niño de 3 años. Su madre tiraba del brazo, apurada, pero el niño se plantó ante el músico. Cuando su madre logró arrancarlo del lugar, el niño continuó volteando su cabeza para mirar al artista. Esto se repitió con otros niños.

Todos los padres, sin excepción, los forzaron a seguir la marcha. En los tres cuartos de hora que el músico tocó, sólo siete personas se detuvieron y otras veinte dieron dinero, sin interrumpir su camino. El violinista recaudó 32 dólares. Cuando terminó de tocar y se hizo silencio, nadie pareció advertirlo. No hubo aplausos, ni reconocimientos. Nadie lo sabía, pero ese violinista era Joshua Bell, uno de los mejores músicos del mundo, tocando las obras más complejas que se escribieron alguna vez, en un violín tasado en 3.5 millones de dólares.

Dos días antes de su actuación en el metro, Bell había llenado un teatro en Boston, con localidades que promediaban los 100 dólares. Esta es una historia real.

La actuación de Joshua Bell de incógnito en el metro fue organizada por el diario The Washington Post como parte de un experimento social sobre la percepción, el gusto y las prioridades de las personas.

Una de las conclusiones de esta experiencia, podría ser la siguiente: Si no tenemos un instante para detenernos a escuchar a uno de los mejores músicos interpretar la mejor música escrita, ¿qué otras cosas nos estaremos perdiendo?

50.

 

51.Mi mami es logopeda

52. Portal planeta (descarga libros d'educació emocional gratis)

53.- El treball de les intel·ligències múltiples a l'aula de sisè

54. El Dr.Mario Alonso Puig presenta su libro "Vivir es un asunto urgente" en el que nos habla de la necesidad de vencer nuestros miedos y de la influencia de los procesos mentales en los procesos físicos.

 

55.- Treballar les emocions telemàticament

56. - Veintitrés maestros, de corazón -un salto cuántico en la enseñanza-

57.La nueva educación: Richard Gerver

58.Blog de Eduard Punset » Cuatro deberes para sobrevivir


germanes

Las espectativas pesimistas producen desdicha

 

entusiasmo

 


 

 


 

 

 


 

 

Educació Emocional