Principal
L'Ona i el robot
Plastes
Imaginatura
A l'escola hem fet...
Llegim i comentem
Qui som
M'apunto

QUI SOM

 

Aquesta pàgina es va dissenyar i construir el curs 2000/01 en el marc d'una llicència per estudis concedida pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya per a dur a terme un projecte innovador de recerca en l'àmbit de l'ensenyament de les ciències a Educació Infantil i Cicle Inicial de primària, aprofitant l'ús de les noves tecnologies.

La recerca comptava amb l'assessorament de Mariona Espinet, professora titular del Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

El punt de partida va ser  la sala El Clik dels Nens del Museu de la Ciència de la Fundació "la Caixa", un espai de jocs científics per als més petits creat per a promoure la curiositat i capacitat investigadora dels nostres nens i nenes.

A finals de curs, al juliol del 2001, la comunitat aplegada al voltant de Fem ciència arribava als 69 membres.

El nivell de resposta obtingut en relació a les possibilitats de difusió utilitzades fan creure en la possibilitat de consolidar iniciatives com la de Fem ciència a partir de la participació dels mateixos mestres i tenint com a base de funcionament l'afavorir l’intercanvi i comunicació entre col·lectius professionals amb interessos semblants.

La xarxa telemàtica es va consolidant com a mitjà ideal per a dur a terme experiències de col·laboració. Permet una comunicació summament senzilla, respostes ràpides i poc engorroses, l’accés en el millor moment per cadascú, i l’utilització planera de fons i imatges atractius.

Iniciatives com Fem ciència poden suposar:
un entorn amistós que doni suport a la comunitat de mestres i especialment a aquelles mestres amb inquietuds immerses en un grup de treball poc favorable al desenvolupament de noves idees i poc afavoridor de la introducció d’innovacions.
una raó més per a justificar l'esforç d'aprendre el funcionament de les noves tecnologies. L'existència d'espais  on poder trobar informacions d’interès, exposar dubtes, compartir experiències,  pot ser un eix dinamitzador en aquest sentit. 
una font de propostes adreçades directament als nens i nenes que enriqueixin l’aprenentatge i aportin qualitat educativa, més enllà de propostes limitades a activitats repetitives, mecàniques i sense atractiu.
una manera d’afavorir l’autoformació permanent. El manteniment d’un contacte entre professionals a través de la xarxa podria ser un camí per facilitar la continuïtat de la renovació pedagògica personal.
Fem ciència voldria ser un gra de sorra més en la immensitat de la constel.lació educativa, una eina de suport permanent basada en la col.laboració i participació de tots aquells que compartim una mateixa il.lusió: oferir la millor educació possible als nostres nens i nenes.