Parlem-ne 
        Entre la comunitat científica
        actual, la comunicació   és reconeguda com una habilitat que es troba en
        la  base de tots els continguts de ciències... | 
    
    
      | 
         Montserrat
        Pedreira           
        Mestra d'Educació Infantil 
           | 
    
    
       
       | 
    
    
          
        L'ordre
      i el caos 
        
         ...de
manera que l’ordre ens
ajudi a situar les nostres actuacions, a identificar llacunes, a evitar
repeticions avorrides...   però
que no ens
impedeixi ajustar la nost ra actuació
a l’ambient,
extreure tot allò que de positiu tenen les situacions espontànies, ... | 
    
    
      | 
         Montserrat
        Pedreira           
        Mestra d'Educació Infantil 
           | 
    
    
       
       | 
    
    
        
        Veure, mirar, observar 
        En
        llenguatge científic, el fet d’observar presenta unes connotacions específiques,
que sovint no resulten  fàcils de tenir en compte al parvulari. 
         | 
    
    
      | 
         Montserrat
        Pedreira           
        Mestra d'Educació Infantil 
           | 
    
    
       
       | 
    
    
         
        El racó
        d'observació 
         En planificar el seu ús i
contingut, hauríem d’intenta r anar més enllà del mirar per mirar tot tenint
en compte... | 
    
    
      | 
         Montserrat
        Pedreira           
        Mestra d'Educació Infantil 
           | 
    
    
       
       | 
    
    
        
        Conversar,
        conversar 
          Conversar
        es quizá el mejor entrenamiento que puede te ner un ser humano para ser
        un ser humano…  
         | 
    
    
      | 
         Jorge
        Wagensberg          
        Director del Museu de la Ciència 
           | 
    
    
       
       | 
    
    
         
        De pressa, de pressa 
        L'escola hauria de ser aquest context especial que
ens permetés parar atenció als detalls, però és molt difícil 
         convertir-se
en un oasi atemporal quan el ritme amb què es mou la nostra societat és tan i
tan ràpid. | 
    
    
      | 
         Montserrat
        Pedreira           
        Mestra d'Educació Infantil 
           | 
    
    
       
       | 
    
    
        
        Projectes 
       Partir d’una idea potent, engrescadora, i
anar raonant, decidint i provant la manera més interessant d’acostar-nos-hi.
Establir què necessitem per a iniciar 
        
       el viatge, i llançar-nos a fer camí .... Res més lluny d’un esquema
rígid... | 
    
    
      | 
         Montserrat
        Pedreira           
        Mestra d'Educació Infantil 
           | 
    
    
       
       | 
    
    
        
        Planificar
      las actividades de aprendizaje de la educación del consumidor 
      Durante la planificación de un proceso de
intervención educativa será importante plantear actividades que faciliten la
reflexión en relación a tres preguntas claves: 
            - ¿Cómo lo veo? ¿Qué pienso? ¿Qué
      hago? 
            - ¿Hay otras formas de ver, pensar y actuar? 
        
       
            - ¿Cómo aplicar las nuevas formas de ver, pensar y actuar? | 
    
    
      | 
         Rosa
        Maria Pujol           
        Dept. de Didàctica de les Matemàtiques 
                                            
        i
        de les Ciències Experimentals. UAB 
           | 
    
    
       
       | 
    
    
         
        Pensar,
      fer, pensar... 
      La potència de l’experimentació rau, precisament,
      sobre el seu caràcter menys físic:   l’activitat
      per sí mateixa no   
        és suficient, ja que l’important no és tocar,
      manipular o fer, sinó l’activitat mental que aquest plantejament pugui
      comportar. | 
    
    
      | 
         Montserrat
        Pedreira           
        Mestra d'Educació Infantil 
           | 
    
    
       
       | 
    
    
         
        La
      ciència de paper 
      La més ben pensada de les
fitxes no pot substituir el 
      
        
         
       contacte amb el món natural,  
        
      
        un món que no es pot viure si no és en 3 dimensions. | 
    
    
      | 
         Montserrat
        Pedreira           
        Mestra d'Educació Infantil 
           | 
    
    
       
       | 
    
    
         
        Actituds 
      Una de les lògiques pretensions en educació és que les maneres de
fer que volem potenciar en els nens i nenes puguin acabar incorporant-se als
infants, els acompanyin  en el seu pas pel món i els serveixin per
      viure i
contribuir positivament a la societat.  | 
    
    
      | 
         Montserrat
        Pedreira           
        Mestra d'Educació Infantil 
           | 
    
    
       
       | 
    
    
         
        La
      professió impossible 
        La simplicitat en educació és impensable.
      Quant més experiència
tenim, quant més coneixements acumulem, 
       més difícil resulta de trobar respostes i amb més facilitat sorgeixen les preguntes.
       
      En voleu compartir algunes ? | 
    
    
      | 
         Montserrat
        Pedreira           
        Mestra d'Educació Infantil 
           | 
    
    
       
       | 
    
    
         
        La
        pedagogía del agujero 
        
        Enseñar a
los niños a preocuparse más de la formulación de las preguntas, del
planteamiento de los problemas que de la obtención de las respuestas 
       es
ayudarlos a recorrer el difícil pero fascinante camino del pensamiento científico.
 | 
    
    
      | 
         Francesco
        Tonucci i Antonella Rissotto 
           | 
    
    
       
       | 
    
    
         
        L'aula, un ecosistema viu 
        
        Un
        ecosistema, una aula, sistemes complexos com el món, on el canvi és la
        regla, on intervé l’atzar en l’esdevenir dels fets, on s’ha de
        procedir amb molta 
      
        prudència perquè no sabem quins resultats es poden | 
    
    
      | 
         Montserrat
        Pedreira           
        Mestra d'Educació Infantil 
           | 
    
    
       
       | 
    
    
         
        Aulas investigadoras 
        
        Y
        otro paso adelante, de gran potencia, es observar para interpretar:
        imaginar qué pasa en todo aquello que no se ve, partir de lo visible
        para interpretar con 
      
        coherencia el funcionamiento de lo que no se puede
        ver | 
    
    
      Montserrat
        Pedreira           
        Mestra d'Educació Infantil 
           |