Per respondre a les preguntes:
- Quin dia és avui?
- Ahir va ser?
Vinyetes de contes per a fer la lectura de la imatge.
Escoltar el conte explicat pel mestre.
Explicació de les paraules que no s’entenen.
Convidar els nens a repetir les frases del conte.
Representació del conte.
Explicació del conte per part dels nens al veure les imatges.
Ordenar les imatges del conte.
ALGUNS MATERIALS COM CARTRONETS AMB IMATGES PER A PODER FACILITAR
ACTIVITATS D’ AUTOAPRENENTATGE.
Adquisició de nou vocabulari.
Descripció de les imatges.
Repetició de les frases.
Assegurar la seva comprensió i una bona expressió oral.
Explicació de les activitats per a poder continuar a la classe.
MATERIAL REALITZAT AMB EL PROGRAMA FLASH
L’ EXCURSIÓ. CONTE I ACTIVITATS
ACTIVITATS:
Escoltar el conte.
Repetició de les frases.
Explicació del conte per part dels nens.
Activitats de comprensió lectora.
Sessió 1:
Presentar la narració amb el Power Point amb el so.
Repetició de les frases, amb acompanyament del gest.
Exercicis de comprensió oral, formulant preguntes tancades, davant de les imatges del llibre visual del Power Point. Ex.: La Tina dorm o la Tina va a rentar-se.
Després preguntes obertes: Ex.: - Què fa la Tina? - Què esmorza la Tina? - Què es posa la Tina?
Sessió 2:
Al veure la imatge, escoltar el so i els nens han de repetir la frase.
Exercicis de comprensió oral, com a la sessió 1.
Sessió 3:
Al veure les imatges els nens han d‘ anar dient les frases treballades.
Diapositiva 1 a 6. Exercicis de reflexió fonològica.
Respondre a preguntes com:
-quines paraules comencen amb el primer so de Tina?
Sessió 4:
Al veure les imatges els nens han d‘ anar dient les frases treballades.
Diapositiva 7 a 12. Exercicis de reflexió fonològica.
Respondre a preguntes com:
-quines paraules comencen amb el primer so de desperta?
Sessió 5.
Expressió oral. El nen ja pot fer una representació de les escenes treballades amb l‘ expressió oral corresponent.
Completar frases amb respostes tancades amb el formulari del WORD.
Sessió 6: Exercicis de comprensió lectora amb activitats del clic d‘ associació frase amb la paraula que li falta per a completar-la
ABECEDARI CONFEGIT PER AJUDAR-LOS A ESTABLIR TOTES LES RELACIONS SONS-GRAFIES.
AMB L’AJUT DELS COLORS PER DIFERENCIAR GRAFIES SEGURES I INSEGURES.
BASAT EN EL LLIBRE DE LES LLETRES DE COLORS DE JOSE M. CORMAND.
LLIBRERIA I PAPERERIA
|
PASTISSERIA
|
CARNISSERIA
|
FRUITERIA
|
JOGUINES
|
LES BOTIGUES ÉS UN SUPORT VISUAL QUE PERMET DUR A TERME PROPOSTES DIDÀCTIQUES PER TREBALLAR LA LLENGUA ORAL I ESCRITA.
RECULL D’ IMATGES AMB UNES BOTIGUES I ELS PRODUCTES QUE S’ HI PODEN TROBAR:
BOTIGA DE ROBA
CARNISSERIA – CANSALADERIA
FORN DE PA – PASTISSERIA
FRUITES I VERDURES
LLIBRERIA – PAPERERIA
PEIXATERIA
SUPERMERCAT
ACTIVITATS:
ANAR A COMPRAR.
ETIQUETAR ELS PRODUCTES AMB DIFERENTS TIPUS DE LLETRES.
TAMBÉ PERMET TREBALLAR EL CÀLCUL MENTAL.
AQUEST MATERIAL ESTÀ PENSAT PER TREBALLAR AMB UN PETIT GRUP D’ ALUMNES A L’ HORA DE FER EL SUPORT LINGÜÍSTIC I AMB UN VENTALL MOLT AMPLI DE POSSIBILITATS D’ ÚS. TANT PODEM UTILITZAR-LO AMB JOCS DE COMPRAR I VENDRE COM EN EL REPARTIMENT I CLASSIFICACIÓ DELS PRODUCTES, EN L’ ETIQUETATGE DELS PREUS TOT TREBALLANT LES XIFRES, ETC...