Música i... [AUDICIONS] [COMPOSITORS] [FORMES MUSICALS] [HIMNES] [KIDS] [MOVIMENTS]

Lluís Millet i Pagès (1867 - 1941)Lluís Millet i Pagès (Masnou, 1867 - Barcelona 1941)

Va estudiar amb Josep Rodoreda i va ampliar els estudis de composició amb Felip Pedrell i els de piano amb Carles G.Vidiella.

Va dirigir el cor La Lira, de Sant Cugat del Vallès.

L'any 1891 va fundar, juntament amb Amadeu Vives, l'Orfeó Català. Dos anys més tard ambdós van ser nomenats directors perpetus.

L'any 1896 va ser nomenat catedràtic de solfeig, teoria musical i conjunt vocal de l'Escola Municipal de Música de Barcelona, que posteriorment va dirigir a partir del 1930.

Va fundar la capella de Sant Felip Neri, de Barcelona, el 1897, i en va ser mestre. També ho va ser de l'escolania de la basílica de la Mercè l'any 1906.

El 1904 va crear la Revista Musical Catalana.

Va impulsar el cant popular religiós i va revalorar la polifonia sagrada del segle XVI.

Va consagrar la seva vida a l'Orfeó Català, que va dirigir en l'estrena d'una gran quantitat d'obres cabdals de la música universal.

Autor d'unes Catalanesques (1891), per a piano i, més tard, en versió per a gran orquestra, va composar també, entre altres obres, Ègloga, per a quartet de corda i per a gran orquestra, una Salve Regina, per a cor i orgue (1913), i Pregària de la Verge del Remei, per a veus, orquestra i orgue.

Va escriure Cants espirituals per a ús del poble (dues sèries: 1915, amb 21 cançons, i 1921, amb 15).

És autor d'una vintena de goigs, de cançons per a veu i piano i d'una sèrie d'obres corals, com El Cant de la Senyera "El Cant de la Senyera", sobre un poema de Joan Maragall, i Jovenívola, amb lletra pròpia per a cor masculí.

Va harmonitzar nombroses cançons populars catalanes.

Va deixar alguns escrits, com El cant popular religiós (1912), De la cançó popular catalana (1917) i diversos articles en la Revista Musical Catalana. Molts dels seus escrits van ser aplegats en el llibre "Pel nostre ideal" (1917).

Es pot considerar que la seva obra es troba emmarcada en el Modernisme Musical Català.