Formació Permanent i Recursos Pedagògics

El passat dia 12 de febrer del 2007a la sala d’actes del Departament d’Educació, un grup de docents vàrem coneixer una experiència pràctica sobre la metodologia de l'aprenentatge basat en projectes, valorant els resultats obtinguts en l'estudiantat.

El tema:

L'aprenentatge basat en projectes als ensenyaments tècnics. Experiència a l'Escola Politècnica Superior de Castelldefels

Conferenciant: Miquel Valero Garcia, director de l'Escola Politècnica de Castelldefels

Aquesta conferència es va oferir en el marc del Programa de formació per al professorat de Tecnologia que, actualment és a la fase de formació de les persones formadores, amb l’objectiu de mostrar una experiència pràctica sobre la metodologia de l'aprenentatge basat en projectes (ABP). Aquesta metodologia  té paral·lelismes amb el procés tecnològic motiu pel que cal d'avaluar la seva aplicabilitat a l'àrea de Tecnologia per a la millora de les competències tecnològiques de l’alumnat de secundària.

Aquest sistema s'està adoptant com una metodologia didàctica a nivell universitari i a la formació professional per tal d'aproximar els estudiants a situacions reals, integrant en el procés d'aprenentatge diferents àmbits de coneixement que hom pretén abordar, així com el desenvolupament de competències.
Els plantejaments del conferenciat van fer palesa la relació i l’adequació entre l’ABP i el procés tecnològic que fan preveure que l’ABP pot ser una bona eina per a motivar l’alumnat i treballar la seva autonomia en l’accés al coneixement i el desenvolupament de competències de treball en equip, de cerca, anàlisi i tractament de la informació, d’elaboració de projectes i resolució de problemes.
Si desitgeu més informació envieu un e-mail: aulatec@xtec.cat

Podeu consultar uns documents que poden ser del vostre interès:

Detalls gràfics

Per a qualsevol consulta relacionada amb aquesta web podeu adreçar-vos a: