ACTIVITATS
LA COLÒNIA GÜELL
Baixar quadern de treball Baixar quadern de treball
Baixar full d'organització de la sortidaBaixar full d'organització de la sortida
Selecció activitats per nivells Selecció d'activitats per nivells
Totes les activitatsLlistat de totes les activitats
Codi: COL-PRI

Àmbit curricular: Coneixement del medi natural, social i cultural.

Lloc on es realitza: Colònia Güell (Sta. Coloma de Cervelló)

Nivell educatiu: Cicle mitjà de Primària

Estacionalitat: Tot l'any

Objectius: Descobrir com es vivia a la colònia Güell i situar-la en el temps.
 Observar els elements propis de l’arquitectura i decoració del modernisme popular.
Observar i descriure els elements arquitectònics i simbòlics més destacables de la Cripta d’Antoni Gaudí.

Tipus d'activitat: Itinerari. Visita

Descripció: Els alumnes, organitzats en petits grups, fan un recorregut guiat per la colònia, tot realitzant tasques d’observació i de descripció  dels edificis més rellevants.

A la zona industrial veuen, entre d’altres, la fàbrica de pisos tipus “manchesterià”, els assecadors i la xemeneia.
A la zona residencial observen les cases dels obrers, més senzilles, o les residències més luxoses de l’administrador (Ca l’Espinal) o del secretari; també veuen els edificis socials, com l’escola, la cooperativa.

Finalment, es reuneix tot el grup classe per tal de fer una visita guiada a la cripta de la colònia, dissenyada per Antoni Gaudí. En primer lloc s’observa l’exterior i després l’interior tot remarcant els aspectes arquitectònics i simbòlics de l’obra del genial arquitecte.

Material: Quadern de treball de l’alumne.

Durada: Mitja jornada

Desplaçament: En autocar o FFCC fins a la Colònia Güell. A peu per l’interior del recinte.

Observacions: Aquesta activitat comporta un cost de 4 € per persona, que correspon a l'import que cobra l'entitat que gestiona l'entrada a la Cripta de la Colònia. Comproveu la vigència del preu al Cda Can Santoi quinze dies abans de la sortida.

Visita virtual a la Colònia Com a preparació de l'activitat o si voleu ampliar coneixemens sobre la Colònia, us podeu adreçar a "l'Itinerari virtual de la Colònia Güell i la Cripta Gaudí" realitzat pel Centre de Recursos Pedagògics del Baix Llobregat VI - Sant Vicenç dels Horts.