ACTIVITATS
LES ESCLETXES
Baixar quadern de treball Baixar quadern de treball
Baixar full d'organització de la sortidaBaixar full d'organització de la sortida
Selecció activitats per nivells Selecció d'activitats per nivells
Totes les activitatsLlistat de totes les activitats
Codi: ESC-PRI

Àmbit curricular: Coneixement del medi natural, social i cultural.

Lloc on es realitza: Les Escletxes del Papiol (sector occidental de la serra de Collserola)

Nivell educatiu: Cicles mitjà i superior d'Educació Primària

Estacionalitat: Tot l'any

Objectius: Descobrir les causes de formació del fenomen de les "Escletxes". Descriure'n els material.
Relacionar l'efecte d'aquests tipus de processos geològics sobre els béns de les persones.

Tipus d'activitat: Itinerari. Descoberta

Descripció: Els alumnes, organitzats en petits grups, visiten les Escletxes, unes esquerdes naturals de certa espectacularitat, algunes d'elles visitables pel seu interior. Es planteja el problema sobre el procés que les genera i es realitzen una sèrie de proves per resoldre-ho.

Material: Quadern de treball de l'alumne. Clinòmetre. Brúixola. Cinta mètrica.Àcid clorhídric.

Durada: Mitja jornada

Desplaçament: En autocar fins Les Escletxes del Papiol. A peu per les escletxes i pel municipi.

Observacions: Aquesta activitat es pot complementar amb un itinerari d'orientació per l'aproximació si es fa l'activitat tot el dia i se surt del Camp d'Aprenentatge de Can Santoi. En aquest darrer cas s'hauria d'afegir una hora per anar i una altra per tornar.