RECERCA

Al llarg de tot aquest període (2003-2006), hi ha hagut una evolució en l’educació ambiental al PNIN de Poblet. L’essència del canvi en el plantejament de les activitats d’educació ambiental adreçades als alumnes es basa en la següent premissa: és més important aprendre a raonar els processos que es donen en el medi natural que no pas memoritzar-los. Per tant, els educadors han de proporcionar eines als alumnes perquè puguin aprendre a raonar aquests processos. Aquestes eines són els conceptes i les tècniques d’estudi. Els educadors han de conduir l’aprenentatge de l’alumne, de tal forma que sigui ell mateix qui raoni els processos, executi les tècniques i tregui conclusions. Els educadors realitzen recerca perquè aquestes premisses es compleixin i puguin dur a terme una bona activitat docent. A més, la docència serveix d’estímul als educadors conduint-los a un procés continuat de recerca i ampliació de coneixements sobre el medi natural.

Aquesta recerca i ampliació de coneixements sobre el medi natural, en aquest cas el PNIN de Poblet, porta al descobriment de fenòmens d’interès didàctic susceptibles de ser estudiats, a la millora de les tècniques d’estudi, a la creació de nous recursos pedagògics, en resum, porta a una millora continuada de l’activitat. Aquests documents resultat de les diferents recerques realitzades es poden consultar classificats pels valors del Paratge Natural de Poblet:

Recerca sobre la interacció entre els humans i el medi

Recerca sobre vegetació

Recerca sobre geologia i ciències de la terra

Recerca sobre fauna