M 01 Vivim Pau Casals, El Vendrell

Activitat adreçada a CI/CM/CS/ESO

Activitat de matí.

L’any 1876 va néixer al Vendrell un dels músics més emblemàtics de Catalunya, Pau Casals, el qual va dedicar la seva vida a la música i a la lluita per la Pau, envoltat tot d’un ampli sentiment català. És per això, que l’any 1971 li va ser concedida la Medalla de la Pau de les Nacions Unides.

Tot i el seu exili, Pau Casals sempre va tenir present el seu poble estimat: Catalunya i la seva vil·la natal, El Vendrell, on encara avui es respira l’esperit de Pau Casals.

Un recorregut pel Vendrell permet als alumnes imaginar i descobrir com era un poble català fa 100 anys.

Visitar la casa nadiua del músic, ens endinsa en l’espai humil de la seva infantesa.

L’observació i l’escolta de l’orgue, de l’església del Vendrell, comporta el descobriment d’aquest instrument tant excepcional com desconegut i conèixer perquè, aquest instrument està lligat emocionalment, al “mestre”.