Organització

linia.gif (1999 bytes)

PASSEM A PRIMER:

Els "grans " aprenentatges

Tot i que l’infant coneix ja les instal·lacions escolars, el funcionament de l’escola, les mestres, molts companys i companyes... una certa aprehensió és present. Alguns infants han estat 2 o 3 cursos a Educació Infantil, d’altres han arribat fa poc i tot just comencen a conèixer-se ... i ara: apa, A PRIMÀRIA!

La mestra ha cambiat, l’aula no és la mateixa, alguns amics i amigues han marxat de l’escola, hi ha nous companys i companyes..., l’ansietat de l’inici del curs obeeix a que per a molts dels nostres infants començar PRIMÀRIA és tornar a començar de zero... com si tot l’esforç que han fet fins ara no els comptés per a res. Saben també ( els grans ens esforcem massa a recordar-los-ho !) que aquest PRIMER DE PRIMÀRIA és important, tot el que els espera a l’escola, tot el que han d’aprendre és fonamental,  perquè ara, a PRIMÀRIA, "hauran de treballar" ( quantes vegades els ho heu repetit???), com si fins ara no ho haguessin fet !!!!

Ara, els dieu, hauran de llegir i escriure, ara ja són grans, ara faran deures, ara s’ha acabat de fer tonteries i jugar... Enteneu per què estan nerviosos/es, d’ on ve l’angoixa ? Per a vosaltres és MOLT IMPORTANT, per a ells i elles és només continuar amb el que estaven fent, pujar una escaleta més, fer un pas endavant... Recordeu els seus primers passos? Ara també necessita sentir la seguretat que no està sol/a, doneu-li la mà, acompanyeu-lo/ a .... i sobretot el millor que podeu fer és: TRANQUIL·LITZAR-LO/A!

Feu d’aquest inici de curs "una festa": una cartera nova, alguna peça de vestir que sabeu que li agrada, organitzeu plegats un petit despatxet a l’habitació, i ja no li repetiu més allò de que s’ha fet gran i ja ha de llegir i escriure !!! Potser ell-ella no en té ganes de créixer i fer-se gran... a aquesta edat és molt comú... i el més important que la por a decebre-us no faci que comenci el curs amb estrès, deixeu que gaudeixi de l’ inici de curs sense pors i amb  MOLTA il·lusió, que és el que toca !